Regulamin rekrutacji do Branżowej Szkoły I Stopnia § 1
Podstawa prawna rekrutacji uczniów do 1. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo
Oświatowe (Dz. U. z 2021 r. poz. 1082 z późn. zm.). 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z
dnia 18 listopada 2022 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i
centrów (Dz. U.
z 2022 r. poz. 2431). 4. Zarządzenie Kuratora Oświaty Nr 6 z dnia 29
stycznia 2024 r. w sprawie ustalenia terminów rekrutacji do klas pierwszych publicznych szkół ponadpodstawowych, branżowych szkół II stopnia, szkół
policealnych i szkół dla dorosłych na rok szkolny 2024/2025.
§ 2
Oferta kształcenia
1.
Informacje dla kandydatów dotyczące oferowanego kształcenia w zawodach.
Kształcenie praktyczne realizowane w
zakładach pracy z umową podpisaną pomiędzy szkołą a zakładem pracy: §
Operator obrabiarek skrawających -
oznaczenie klasy 1OP, symbol zawodu 722307, liczebność - 32.
Uczeń po zdaniu egzaminu kwalifikacyjnego na koniec II semestru klasy 3 uzyskuje kwalifikacje - użytkowanie obrabiarek skrawających. MEC.05. §
Mechatronik -
oznaczenie klasy 1M, symbol zawodu 742118, liczebność - 32.
Uczeń po zdaniu egzaminu kwalifikacyjnego na koniec II semestru klasy 3 uzyskuje kwalifikacje - montaż, uruchamianie i konserwacja urządzeń i systemów mechatronicznych ELM.03.
Kształcenie praktyczne realizowane w zakładach rzemieślniczych: §
Fryzjer -
oznaczenie klasy 1F, symbol zawodu 514101, liczebność - 64.
Uczeń po zdaniu egzaminu kwalifikacyjnego na koniec II semestru klasy 3 uzyskuje kwalifikacje - wykonywanie usług fryzjerskich. FRK.01. §
Mechanik pojazdów samochodowych -
oznaczenie klasy 1K, symbol zawodu 723103, liczebność - 64.
Uczeń po zdaniu egzaminu kwalifikacyjnego na koniec II semestru klasy 3 uzyskuje kwalifikacje - obsługa, diagnozowanie oraz naprawa pojazdów samochodowych. MOT.05. §
Elektromechanik pojazdów samochodowych -
oznaczenie klasy 1E, symbol zawodu 723103, liczebność - 32.
Uczeń po zdaniu egzaminu kwalifikacyjnego na koniec II semestru klasy 3 uzyskuje kwalifikacje - obsługa, diagnozowanie oraz naprawa mechatronicznych systemów pojazdów samochodowych. MOT.02.
Uczeń po zdaniu egzaminu kwalifikacyjnego na koniec II semestru klasy 3 uzyskuje kwalifikacje - diagnozowanie i naprawa powłok lakierniczych.. MOT.03. §
Blacharz samochodowy
oznaczenie klasy 1B, symbol zawodu 721306, liczebność - 32.
Uczeń po zdaniu egzaminu kwalifikacyjnego na koniec II semestru klasy 3 uzyskuje kwalifikacje - diagnozowanie i naprawa nadwozi pojazdów samochodowych. MOT.01.
Kształcenie praktyczne realizowane w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 2 w Radomiu; §
Mechanik precyzyjny
oznaczenie klasy 1P, symbol zawodu 731103, liczebność - 32.
Uczeń po zdaniu egzaminu kwalifikacyjnego na koniec II semestru klasy 3 uzyskuje kwalifikacje - montaż i naprawa maszyn i urządzeń precyzyjnych. MEP.01. § 3 Wybrane przedmioty i przeliczanie osiągnięć na punkty 1. Wybrane obowiązkowe zajęcia edukacyjne, których stopnie przeliczane są na
punkty w zależności od typu szkoły i zawodu. 1) dla zawodów: a) operator obrabiarek skrawających, b) mechanik pojazdów samochodowych, c) elektromechanik pojazdów samochodowych, d) blacharz samochodowych, e) mechanik precyzyjny, e) mechatronik, - język
polski, - matematyka, - fizyka, - maks. ocena (informatyka, technika). 2) dla zawodu: a) fryzjer: - język polski, - matematyka, - maks. ocena (biologia, chemia), - maks. ocena (plastyka, technika). 2. Zasady przeliczania na punkty wyników egzaminu ósmoklasisty, o którym mowa
w art. 134 ust. 2 pkt 1, art. 137 ust. 6 pkt 1, art. 140 ust. 3 pkt 1 i art.
143 ust. 3 pkt 1 ustawy - Prawo oświatowe, wynik
przedstawiony w procentach z: 1) języka polskiego i matematyki – mnoży się przez 0,35, 2) języka obcego nowożytnego – mnoży się przez 0,3. 3.
Sposób przeliczania na punkty ocen z zajęć edukacyjnych, o których mowa w art. 134 ust. 2 pkt 1–4, art. 135 ust. 4 pkt 1 i 2, art. 137 ust. 6, art. 138 ust. 4, art. 139 ust. 2 pkt 2 i 3, art. 140 ust. 3 pkt 1 i 3–5 i art. 143 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, wymienionych
odpowiednio na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, świadectwie promocyjnym do klasy VII szkoły podstawowej lub świadectwie ukończenia branżowej szkoły I stopnia, za oceny wyrażone w stopniu: 1)
celującym – przyznaje się po 18 punktów, 2)
bardzo dobrym – przyznaje się po 17
punktów, 3)
dobrym – przyznaje się po 14 punktów, 4)
dostatecznym – przyznaje się po 8 punktów, 5)
dopuszczającym – przyznaje się po 2
punkty. 4.
Za świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem, świadectwo promocyjne do klasy VII szkoły podstawowej z wyróżnieniem lub świadectwo ukończenia branżowej
szkoły I stopnia z wyróżnieniem, o których mowa odpowiednio w art. 134 ust. 2 pkt 3, art. 135 ust. 4 pkt 2, art. 137 ust. 6 pkt 3, art. 139 ust. 2 pkt 3, art. 140 ust. 3 pkt 4 i art. 143
ust. 3 pkt 3 ustawy, przyznaje się 7 punktów 5.
W przypadku przeliczania na punkty kryterium, o którym mowa w art. 134 ust. 2 pkt 4 lit. a, art. 137 ust. 6 pkt 4 lit. a, art. 140 ust. 3 pkt 5
lit. a i art. 143 ust. 3 pkt 4 lit. a ustawy – Prawo oświatowe, za: 1)
uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu ponadwojewódzkim organizowanym przez kuratorów oświaty na podstawie zawartych porozumień: a)
tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów, b)
tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów, c)
tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów, 2)
uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu międzynarodowym albo ogólnopolskim, przeprowadzanym zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 22 ust. 6 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z
2022 r. poz. 2230), zwanej dalej „ustawą o systemie oświaty”:
a) tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,
b) tytułu laureata
konkursu interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
c) tytułu finalisty konkursu interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów;
3)
uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu wojewódzkim organizowanym przez kuratora oświaty:
a)
dwóch lub więcej tytułów finalisty
konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,
b)
dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
c)
dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,
d)
tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 7 punktów,
e)
tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,
f)
tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 3 punkty.
4)
uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu ponadwojewódzkim lub wojewódzkim, przeprowadzanymi zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 22 ust. 6 ustawy o systemie oświaty: a)
dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów, b)
dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów, c)
tytułu
finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 7 punktów, d)
tytułu laureata konkursu interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów; 5)
uzyskanie wysokiego miejsca nagrodzonego lub uhonorowanego zwycięskim tytułem w zawodach wiedzy innych niż wymienione w pkt 1–4, artystycznych i sportowych,
organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, na szczeblu:
a)
międzynarodowym– przyznaje się 4 punkty,
b)
krajowym– przyznaje się 3 punkty,
c)
wojewódzkim– przyznaje się 2 punkty,
d)
powiatowym– przyznaje się 1 punkt.
6.
W przypadku gdy kandydat ma więcej niż jedno szczególne osiągnięcie z takich samych zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych, o których mowa w ust.1, na tym samym szczeblu oraz z tego samego zakresu, o którym mowa w ust. 1,
wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przyznaje się jednorazowo punkty za najwyższe osiągnięcie tego ucznia uzyskane w tych
zawodach w dowolnej klasie szkoły podstawowej lub szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej, z tym że maksymalna liczba
punktów możliwych do przyznania za wszystkie osiągnięcia wynosi 18 punktów.
7.
W przypadku przeliczania na punkty kryterium za osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu, o których mowa w art. 134 ust. 2 pkt 4 lit. b, art. 137
ust. 6 pkt 4 lit. b, art. 140 ust. 3 pkt 5 lit. b i art. 143 ust. 3 pkt 4 lit. b ustawy, przyznaje się 3 punkty.
8.
W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do egzaminu ósmoklasisty na podstawie art. 44zw ust. 2 i art. 44zz ust. 2 ustawy o systemie oświaty oceny z języka polskiego, matematyki i języka obcego nowożytnego,
wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przelicza się na punkty, przy czym za uzyskanie z:
1)
języka polskiego i matematyki oceny wyrażonej w stopniu:
a)
celującym – przyznaje się po 35 punktów,
b)
bardzo dobrym – przyznaje się po 30 punktów,
c)
dobrym – przyznaje się po 25 punktów,
d)
dostatecznym – przyznaje się po 15 punktów,
e)
dopuszczającym – przyznaje się po 10 punkty.
2)
wybranego języka obcego nowożytnego oceny wyrażonej w stopniu:
a)
celującym – przyznaje się po 30 punktów,
b)
bardzo dobrym – przyznaje się po 25 punktów,
c)
dobrym – przyznaje się po 20 punktów,
d)
dostatecznym – przyznaje się po 10 punktów,
e)
dopuszczającym – przyznaje się po 5 punkty.
9.
W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do danego przedmiotu objętego egzaminem ósmoklasisty na podstawie art. 44zz ust. 2 ustawy o systemie oświaty ocenę z danego przedmiotu, z którego jest przeprowadzany egzamin
ósmoklasisty i którego dotyczy zwolnienie, wymienioną na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przelicza się na punkty w sposób określony w ust. 1.
10.
W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do egzaminu ósmoklasisty na podstawie art. 44zw ust. 2 ustawy o systemie oświaty ocenę z języka obcego
nowożytnego, z którego jest przeprowadzany egzamin ósmoklasisty, wymienioną na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przelicza się na punkty w sposób określony w ust. 1 pkt 2, z tym że na punkty
jest przeliczana wyższa ocena z języka obcego nowożytnego.
11.
W przypadku większej liczby kandydatów niż liczba wolnych miejsc w szkole, na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę łącznie następujące kryteria:
1) wyniki egzaminu ósmoklasisty;
2) wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej oceny z języka polskiego i matematyki oraz z dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych, ustalonych przez dyrektora danej szkoły
jako brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do danego oddziału;
3) świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem;
4) szczególne osiągnięcia wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej:
a)
uzyskanie wysokiego miejsca nagrodzonego lub uhonorowanego zwycięskim tytułem w zawodach wiedzy, artystycznych i sportowych, organizowanych, przez
kuratora oświaty albo organizowanych co najmniej na szczeblu powiatowym przez inne podmioty działające na terenie szkoły,
b)
osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu,
5) w postępowaniu rekrutacyjnym są brane pod uwagę następujące kryteria:
a)
wielodzietność rodziny kandydata,
b)
niepełnosprawność kandydata,
c)
niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata,
d)
niepełnosprawność obojga rodziców kandydata,
e)
niepełnosprawność rodzeństwa kandydata,
f)
samotne wychowywanie kandydata w rodzinie,
g)
objęcie kandydata pieczą zastępczą,
6) kandydat ma problemy zdrowotne, ograniczające możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzone opinią publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej,
w tym publicznej poradni specjalistycznej.
Zgodnie z art. 150 ust. 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe –przewodniczący komisji rekrutacyjnej może żądać dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte
w oświadczeniach dołączonych do wniosku, w terminie wyznaczonym przez przewodniczącego. W postępowaniu rekrutacyjnym na rok szkolny 2024/2025 do
klas I publicznych szkół ponadpodstawowych termin dla przewodniczącego komisji rekrutacyjnej na potwierdzenie okoliczności wskazanych w oświadczeniach
dołączonych do wniosku o przyjęcie do szkoły wynosi 3 dni.
12.
W przypadku równorzędnych wyników brane są pod uwagę dodatkowe kryteria:
1)
Kandydat ma problemy zdrowotne,
ograniczające możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzone opinią publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w
tym publicznej poradni specjalistycznej.
2)
Kandydat spełnia jedno lub więcej
kryteriów: wielodzietność rodziny kandydata, niepełnosprawność kandydata, niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata, niepełnosprawność obojga rodziców kandydata,
niepełnosprawność rodzeństwa kandydata, samotne wychowywanie kandydata w rodzinie, objęcie kandydata pieczą zastępczą - wymienionych w art. 131 ust. 2. ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 1148 z późn. zm., z 2020 r. poz. 374)
zgodnie z art. 134 ust. 4 tej ustawy).
3)
Średnia punktowa z przedmiotów
obowiązkowych.
4)
Ocena zachowania.
5)
Kolejność wynikająca z ręcznego
porządkowania list chętnych.
§ 4
Nabór
Szkoła prowadzi nabór elektroniczny zgodnie z Zarządzeniem Nr 6 Mazowieckiego Kuratora Oświaty z dnia 29 stycznia 2024 r. Szczegółowy harmonogram rekrutacji dostępny na stronie Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Link
§ 5
Zadania Komisji rekrutacyjnej
1.
Komisję Rekrutacyjną wraz z przewodniczącym wyznacza dyrektor szkoły po zaczerpnięciu opinii grona pedagogicznego.
2.
Na pierwszym spotkaniu przewodniczący zapoznaje Komisję Rekrutacyjną:
a)
ze sposobem prowadzenia elektronicznego naboru,
b)
z terminarzem naboru,
c)
z dyżurami członków Komisji Rekrutacyjnej podczas naboru.
3.
Do zadań Komisji Rekrutacyjnej należy:
a)
zapewnienie warunków umożliwiających przeprowadzenie nabory w tym: wyodrębnienie stanowiska do logowana do elektronicznego systemu naboru,
b)
Udzielaniu informacji kandydatowi, pomocy podczas zakładania konta i wypełniania wniosku oraz jego wydruku,
c)
sporządzenie listy kandydatów zawierającej imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej, w przypadku których zweryfikowano wniosek, o którym mowa w art.
149 ustawy, w tym zweryfikowano spełnianie przez kandydatów warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym lub postępowaniu uzupełniającym,
d)
sporządzenie informacji o podjętych czynnościach, o których mowa w art. 150 ust. 7 ustawy,
e)
sporządzenie informacji o liczbie punktów przyznanych poszczególnym kandydatom po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego lub postępowania uzupełniającego,
f)
sporządzenie listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych oraz sporządzenie listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych,
g)
sporządzenie i przekazanie kuratorowi oświaty – w celu udostępnienia na stronie internetowej kuratorium oświaty – informacji o wolnych miejscach.
4.
Komisja może wykonywać czynności w postępowaniu rekrutacyjnym lub uzupełniającym, jeżeli bierze w nich udział co najmniej 2/3 składu komisji.
5.
W sprawach wymagających rozstrzygnięcia komisja obraduje na posiedzeniach. Posiedzenia zwołuje i prowadzi przewodniczący komisji.
6.
Przewodniczący komisji umożliwia członkom komisji zapoznanie się na posiedzeniu z wnioskami o przyjęcie do przedszkola, oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej, innej
formy wychowania przedszkolnego, szkoły lub placówki zapewniającej opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania
lub z wnioskami o przyjęcie na kwalifikacyjny kurs zawodowy, kształcenie ustawiczne w formach pozaszkolnych, zajęcia rozwijające zainteresowania lub
zajęcia rozwijające uzdolnienia, a także z dokumentami załączonymi do tych wniosków oraz ustala dni i godziny posiedzeń komisji.
7.
Rozstrzygnięcia komisji są podejmowane zwykłą większością głosów w obecności co najmniej 2/3 składu komisji. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos przewodniczącego komisji.
8.
Członkowie komisji są obowiązani do nieujawniania informacji o przebiegu posiedzenia komisji i podjętych rozstrzygnięciach, a także wykonywanych czynnościach,
których ujawnienie może naruszać dobra osobiste kandydata lub jego rodziców, a także nauczycieli i innych pracowników przedszkola, szkoły, placówki lub
centrum, o których mowa w art. 2 pkt 3, 4 i 8 ustawy.
9.
Protokoły postępowania rekrutacyjnego lub postępowania uzupełniającego zawierają:
a)
datę posiedzenia komisji,
b)
imiona i nazwiska przewodniczącego oraz członków komisji obecnych na posiedzeniu komisji,
c)
informacje o czynnościach lub rozstrzygnięciach podjętych przez komisję w ramach postępowania rekrutacyjnego lub postępowania uzupełniającego.
10.
Protokół postępowania rekrutacyjnego lub postępowania uzupełniającego podpisują przewodniczący i członkowie komisji.
11.
Do protokołów postępowania rekrutacyjnego lub postępowania uzupełniającego dołącza się listy kandydatów i informacje sporządzone przez komisję w ramach
postępowania rekrutacyjnego lub postępowania uzupełniającego.
§ 6
Procedura wydawania skierowań na badania dla kandydatów do szkoły
Skierowania na badania o braku przeciwwskazań do nauki w danym zawodzie, Komisja Rekrutacyjna wydaje kandydatowi przy składaniu wniosku. Po otrzymaniu skierowania na badania należy skontaktować się z
placówką medyczną umożliwiającą wykonanie takich badań.
§ 7
Procedura odwoławcza
1.
W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów
przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata może wystąpić do Komisji Rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do szkoły.
2.
Uzasadnienie sporządza się w terminie 3 dni od dnia wystąpienia przez
rodzica kandydata z wnioskiem, o którym mowa w pkt. 1. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która
uprawniała do przyjęcia, oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.
3.
Rodzic kandydata może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej, w terminie 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.
4.
Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia Szkolnej Komisji Rekrutacyjnej, o którym mowa w pkt. 3, w terminie 3 dni od dnia otrzymania odwołania.
5.
Na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły przysługuje prawo złożenia skargi do sądu administracyjnego.
6.
We wszystkich przypadkach nie objętych powyższymi postanowieniami decyzję podejmuje Szkolna Komisja Rekrutacyjna, a zatwierdza ją dyrektor szkoły.
§ 8
Wymagane dokumenty
1.
Wniosek wydrukowany i podpisany przez rodzica/opiekuna prawnego oraz składającego dokumenty wraz z datą złożenia w sekretariacie szkoły.
2.
Kserokopia świadectwa ukończenia szkoły podstawowej oraz kopia zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w szkole
podstawowej, którą kandydat ukończył, poświadczone za zgodność z oryginałem przez dyrektora szkoły, którą kandydat ukończył. Na każdej stronie kopii należy
umieścić adnotację: „Stwierdzam zgodność z oryginałem”, datę, pieczęć urzędową szkoły o średnicy 36 mm oraz pieczęć imienną dyrektora szkoły i podpis
dyrektora lub upoważnionej przez niego osoby.
3.
W przypadku zajęć praktycznych u pracodawcy - zaświadczenie wydane przez
pracodawcę o zatrudnieniu kandydata jako młodocianego pracownika od 1 września 2024 roku. Zaświadczenie powinno zawierać podpis i pieczątkę właściciela zakładu.
Zawarcie umowy o pracę w celu przygotowania zawodowego ucznia, jest dopuszczalne w przypadku wyrażenia na to zgody przez rodzica lub opiekuna prawnego tego ucznia oraz uzyskania pozytywnej opinii poradni
psychologiczno-pedagogicznej.
4.
Opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej w sprawie udzielenia zezwolenia
na zatrudnianie młodocianego w celu przygotowania zawodowego w formie nauki zawodu - dotyczy uczniów, którzy nie ukończą 15 lat przed 31 sierpnia 2024 r. i
wybierają kontynuowanie nauki w branżowej szkole I stopnia oraz naukę zawodu u pracodawcy.
5.
Kandydaci umieszczeni na listach zakwalifikowanych do przyjęcia potwierdzają wolę podjęcia nauki w Zespole Szkół Zawodowych im. mjr. H. Dobrzańskiego „
Hubala” w Radomiu składając do Komisji Rekrutacyjnej w przeźroczystej obwolucie (koszulce) następujące dokumenty:
a)
Oryginał zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej.
b)
Oryginał świadectwa ukończenia szkoły podstawowej.
c)
Zaświadczenie lekarskie wydane przez lekarza medycyny pracy o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kształcenia w określonym zawodzie. Skierowanie na takie badanie wydaje szkoła.
d)
Deklaracja uczęszczania na lekcję religii/etyki. Formularz należy pobrać ze szkolnej strony www.hubal.radom.pl/Dokumenty.
e)
2 zdjęcia.
6.
Dodatkowe dokumenty (tj. takie, które kandydat może dołączyć, jeśli chce z nich skorzystać):
1)
Zaświadczenie o uzyskaniu tytułu laureata lub finalisty ogólnopolskich olimpiad przedmiotowych lub tytułu laureata konkursów przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim.
2)
Zaświadczenie o przysługujących preferencjach w przypadku jednakowej liczby punktów:
a)
oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata,
b)
orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne wg ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób
niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, z późn. zm.),
c)
prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka,
d)
dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą, zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2013 r. poz. 135, ze zm.),
e)
opinię wydaną przez publiczną poradnię
psychologiczno - pedagogiczną, w tym publiczną poradnię specjalistyczną, w sprawie pierwszeństwa w przyjęciu ucznia z problemami zdrowotnymi.
3)
Dokumenty o których mowa w § 8, pkt. 6, ppkt. 2), lit. c) i d) są składane w postaci notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego odpisu
lub wyciągu z dokumentu, zgodnie z art. 76a § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego.
4)
Dokumenty, o których mowa w § 8, pkt. 6, ppkt. 2), lit. b), c), d) e) składane są w postaci kopii poświadczanej za zgodność z oryginałem.
5)
Oświadczenia, o których mowa w § 8, pkt. 6, ppkt. 2) lit, a) składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający
oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”.
Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
6)
Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej może żądać dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w oświadczeniach, w terminie wyznaczonym przez przewodniczącego
lub może zwrócić się do wójta (burmistrza, prezydenta miasta) właściwego ze względu na miejsce zamieszkania kandydata o potwierdzenie tych
okoliczności. Wójt (burmistrz, prezydent miasta) potwierdza te okoliczności w terminie 14 dni.
7)
W celu potwierdzenia okoliczności zawartych w oświadczeniach, wójt (burmistrz, prezydent miasta) właściwy ze względu na miejsce zamieszkania kandydata korzysta
z informacji, które zna z urzędu, lub może wystąpić do instytucji publicznych o udzielenie informacji o okolicznościach zawartych w oświadczeniach,
jeżeli instytucje te posiadają takie informacje. Oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka może być zweryfikowane w drodze wywiadu, o którym mowa w art. 23 ust.
4a ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych.
8)
Orzeczenie o niepełnosprawności intelektualnej wydane na cykl kształcenia ponadpodstawowego w przypadku posiadania przez kandydata. Jeżeli kandydat nie ma możliwości
przedłożenia odpowiednio zaświadczenia lub orzeczenia w terminie określonym przez Ministra Edukacji i Nauki lub Mazowieckiego Kuratora Oświaty, rodzic kandydata
lub kandydat pełnoletni informuje o tym dyrektora szkoły, wskazując na przyczynę niedotrzymania terminu. Informację składa się w postaci papierowej, w terminie
określonym odpowiednio przez Ministra lub Kuratora. W opisywanej sytuacji, odpowiednio ww. zaświadczenie lub orzeczenie składa się dyrektorowi szkoły, do której kandydat został przyjęty, nie później niż
do dnia 20 września 2024 r. Niezłożenie w terminie do dnia 20 września 2024 r., odpowiednio zaświadczenia lub orzeczenia, jest równoznaczne z rezygnacją
z kontynuowania nauki w szkole, do której uczeń został przyjęty.
§ 9
Uwagi końcowe
1.
Kandydat, który ukończył szkołę podstawową poza Radomiem i nie ma konta w systemie naboru, samodzielnie je zakłada na stronie systemu naboru. W przypadku problemów
z założeniem konta, pomocy udzieli członek Komisji Rekrutacyjnej.
2.
Po zalogowaniu do systemu naboru kandydat samodzielnie wypełnia wniosek i go drukuje. Na wydrukowanym wniosku, we właściwym miejscu, powinien być złożony
podpis kandydata oraz rodzica/prawnego opiekuna wraz z datą składania dokumentu do szkoły pierwszego wyboru.
3.
Wniosek wraz z innymi dokumentami kandydat składa w sekretariacie szkoły
4.
Niedostarczenie wymaganych dokumentów w terminie zgodnie z harmonogramem
naboru elektronicznego, oznacza automatyczne odrzucenie podania kandydata.
5.
Komisja Rekrutacyjna po każdym etapie rekrutacji elektronicznej sporządza i podpisuje protokoły postępowania kwalifikacyjnego.
6.
Odbiór złożonych dokumentów i odblokowanie konta kandydata wymaga pisemnego oświadczenia podpisanego przez kandydata i rodzica/prawnego opiekuna.
7.
Dokumenty wydaje się tylko rodzicom lub prawnym opiekunom kandydata. Po uprzednim złożeniu podania o wydanie dokumentów i rezygnacji.
8.
W przypadku niewystarczającej liczby kandydatów do tworzonego oddziału szkoła za zgodą organu prowadzącego będzie tworzyć oddziały dwuzawodowe lub proponować kandydatom możliwość kształcenia w innym zbliżonym zawodzie.
9.
Dokumenty o których mowa wyżej, kandydat składa tylko w szkole pierwszego
wyboru, w której ma złożony kwestionariusz. |