Regulamin rekrutacji do Technikum
w Zespole Szkół Zawodowych im. mjra H. Dobrzańskiego „Hubala” w Radomiu.

§ 1

Podstawa prawna rekrutacji uczniów do
Zespołu Szkół Zawodowych im. mjra H. Dobrzańskiego „Hubala” w Radomiu.

1.   Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2021 r. poz. 1082 z  późn. zm.).

2.   Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 18 listopada 2022 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów (Dz. U. z 2022 r. poz. 2431).

3.   Zarządzenie Kuratora Oświaty Nr 6 z dnia 29 stycznia 2024 r. w sprawie ustalenia terminów rekrutacji do klas pierwszych publicznych szkół ponadpodstawowych, branżowych szkół II stopnia, szkół policealnych i szkół dla dorosłych na rok szkolny 2024/2025.

§ 2

Oferta kształcenia

1.   Informacje dla kandydatów dotyczące oferowanego kształcenia w zawodach. Zespół Szkół Zawodowych im. mjra H. Dobrzańskiego „Hubala” w Radomiu prowadzi na rok szkolny 2024/2025 bezprogowy nabór do klas pierwszych branżowej szkoły I stopnia w następujących zawodach:

1.   Technik usług fryzjerskich  oznaczenie klasy 1TF, symbol zawodu 514106, liczebność - 32.

§  Pierwsza kwalifikacja - wykonywanie usług fryzjerskich. FRK.01. - uczeń uzyskuje ją po zdaniu egzaminu kawalifikacyjnego.

§  Druga kwalifikacja - projektowanie i wykonywanie fryzur. FRK.03. - uczeń uzyskuje ją po zdaniu egzaminu kawalifikacyjnego.

§  Przedmiot rozszerzony - język angielski

2. Technik usług fryzjerskich z oddziałami integracyjnymi  oznaczenie klasy 1TF, symbol zawodu 514106, liczebność - 20, w tym 5 miejsc dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.

§  Pierwsza kwalifikacja - wykonywanie usług fryzjerskich. FRK.01. - uczeń uzyskuje ją po zdaniu egzaminu kawalifikacyjnego.

§  Druga kwalifikacja - projektowanie i wykonywanie fryzur. FRK.03. - uczeń uzyskuje ją po zdaniu egzaminu kawalifikacyjnego.

§  Przedmiot rozszerzony - język angielski

3.  Technik grafiki i poligrafii cyfrowej  oznaczenie klasy 1TPD, symbol zawodu 311943, liczebność - 32.

§  Pierwsza kwalifikacja - przygotowywanie oraz wykonywanie prac graficznych i publikacji cyfrowych. PGF.04. - uczeń uzyskuje ją po zdaniu egzaminu kawalifikacyjnego.

§  Druga kwalifikacja - drukowanie cyfrowe i obróbka druków. PGF.05. - uczeń uzyskuje ją po zdaniu egzaminu kawalifikacyjnego.

§  Przedmiot rozszerzony - język angielski

4.  Technik informatyk ze specjalnością E-GAMES  oznaczenie klasy 1TI, symbol zawodu 315406, liczebność - 32.

§  Pierwsza kwalifikacja - administracja i eksploatacja systemów komputerowych, urządzeń peryferyjnych i lokalnych sieci komputerowych (symbol kwalifikacji INF.02.) - uczeń uzyskuje ją po zdaniu egzaminu kawalifikacyjnego.

§  Druga kwalifikacja - tworzenie i administrowanie stronami i aplikacjami internetowymi oraz bazami danych (symbol kwalifikacji INF.03.) - uczeń uzyskuje ją po zdaniu egzaminu kawalifikacyjnego.

§  Przedmiot rozszerzony - język angielski

5.  Technik mechanik z kwalifikacją - użytkowanie obrabiarek skrawających  oznaczenie klasy 1TM, symbol zawodu 311504, liczebność - 32.

§  Pierwsza kwalifikacja - użytkowanie obrabiarek skrawających MEC.05. - uczeń uzyskuje ją po zdaniu egzaminu kawalifikacyjnego.

§  Druga kwalifikacja - organizacja i nadzorowanie procesów produkcji maszyn i urządzeń. MEC.09. - uczeń uzyskuje ją po zdaniu egzaminu kawalifikacyjnego.

§  Przedmiot rozszerzony - język angielski

6.  Technik spawalnictwa  oznaczenie klasy 1TS, symbol zawodu 311516, liczebność - 32.

§  Pierwsza kwalifikacja - montaż i obsługa maszyn i urządzeń. MEC.03. - uczeń uzyskuje ją po zdaniu egzaminu kwalifikacyjnego.

§  Druga kwalifikacja - organizacja i wykonywanie prac spawalniczych. MEC.10. - uczeń uzyskuje ją po zdaniu egzaminu kwalifikacyjnego.

§  Przedmiot rozszerzony - język angielski

§ 3

Wybrane przedmioty i przeliczanie osiągnięć na punkty

1.   Wybrane obowiązkowe zajęcia edukacyjne, których stopnie przeliczane są na punkty w zależności od typu szkoły i zawodu.

1.1. Technik usług fryzjerskich:

§  język polski,

§  matematyka,

§  maks. ocena (biologia, chemia),

§  maks. ocena (plastyka, technika).

1.2. Technik usług fryzjerskich z oddziałami integracyjnymi:

§  język polski,

§  matematyka,

§  maks. ocena (biologia, chemia),

§  maks. ocena (plastyka, technika).

W przypadku osób z orzeczeniami kształcenia specjalnego, nie brane są pod uwagę punkty: z ww. przedmiotów, z świadectwa ukończenia szkoły podstawowej oraz z zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej.


1.3. Technik grafiki i poligrafii cyfrowej:

§  język polski,

§  matematyka,

§  maks. ocena (język angielski lub język niemiecki),

§  maks. ocena (informatyka, technika).

1.4. Technik informatyk ze specjalnością E-GAMES:

§  język polski,

§  matematyka,

§  maks. ocena (język angielski lub język niemiecki),

§  maks. ocena (informatyka lub technika).

1.5. Technik mechanik z kwalifikacją - użytkowanie obrabiarek skrawających:

§  język polski,

§  matematyka,

§  maks. ocena (język angielski lub język niemiecki),

§  maks. ocena (informatyka, technika).

1.6. Technik spawalnictwa:

§  język polski,

§  matematyka,

§  maks. ocena (język angielski lub język niemiecki),

§  maks. ocena (informatyka, technika).

2.   Zasady przeliczania na punkty wyników egzaminu ósmoklasisty, o którym mowa w art. 134 ust. 2 pkt 1, art. 137 ust. 6 pkt 1, art. 140 ust. 3 pkt 1 i art. 143 ust. 3 pkt 1 ustawy, wynik przedstawiony w procentach z:

1)  języka polskiego i matematyki – mnoży się przez 0,35,

2)  języka obcego nowożytnego – mnoży się przez 0,3.

3.   Sposób przeliczania na punkty ocen z zajęć edukacyjnych, o których mowa w art. 134 ust. 2 pkt 1–4, art. 135 ust. 4 pkt 1 i 2, art. 137 ust. 6, art. 138 ust. 4, art. 139 ust. 2 pkt 2 i 3, art. 140 ust. 3 pkt 1 i 3–5 i art. 143 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, wymienionych odpowiednio na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, świadectwie promocyjnym do klasy VII szkoły podstawowej lub świadectwie ukończenia branżowej szkoły I stopnia, za oceny wyrażone w stopniu:

1)  celującym – przyznaje się po 18 punktów,

2)  bardzo dobrym – przyznaje się po 17 punktów,

3)  dobrym – przyznaje się po 14 punktów,

4)  dostatecznym – przyznaje się po 8 punktów,

5)  dopuszczającym – przyznaje się po 2 punkty.

4.  Za świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem, świadectwo promocyjne do klasy VII szkoły podstawowej z wyróżnieniem lub świadectwo ukończenia branżowej szkoły I stopnia z wyróżnieniem, o których mowa odpowiednio w art. 134 ust. 2 pkt 3, art. 135 ust. 4 pkt 2, art. 137 ust. 6 pkt 3, art. 139 ust. 2 pkt 3, art. 140 ust. 3 pkt 4 i art. 143 ust. 3 pkt 3 ustawy, przyznaje się 7 punktów

5.   W przypadku przeliczania na punkty kryterium, o którym mowa w art. 134 ust. 2 pkt 4 lit. a, art. 137 ust. 6 pkt 4 lit. a, art. 140 ust. 3 pkt 5 lit. a i art. 143 ust. 3 pkt 4 lit. a ustawyPrawo oświatowe, za:

1)  uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu ponadwojewódzkim organizowanym przez kuratorów oświaty na podstawie zawartych porozumień:

a)   tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,

b)   tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,

c)   tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,

2)  uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu międzynarodowym albo ogólnopolskim, przeprowadzanym zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 22 ust. 6 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2022 r. poz. 2230), zwanej dalej „ustawą o systemie oświaty”:

a) tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,

b) tytułu laureata konkursu interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,

c) tytułu finalisty konkursu interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów;

3)  uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu wojewódzkim organizowanym przez kuratora oświaty:

a)   dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,

b)   dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,

c)   dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,

d)   tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 7 punktów,

e)   tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,

f)    tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 3 punkty.

4)  uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu ponadwojewódzkim lub wojewódzkim, przeprowadzanymi zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 22 ust. 6 ustawy o systemie oświaty:

a)   dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,

b)   dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,

c)   tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 7 punktów,

d)   tytułu laureata konkursu interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów;

5)  uzyskanie wysokiego miejsca nagrodzonego lub uhonorowanego zwycięskim tytułem w zawodach wiedzy innych niż wymienione w pkt 1–4, artystycznych i sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, na szczeblu:

a)   międzynarodowym– przyznaje się 4 punkty,

b)   krajowym– przyznaje się 3 punkty,

c)   wojewódzkim– przyznaje się 2 punkty,

d)   powiatowym– przyznaje się 1 punkt.

6.   W przypadku gdy kandydat ma więcej niż jedno szczególne osiągnięcie z takich samych zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych, o których mowa w ust.1, na tym samym szczeblu oraz z tego samego zakresu, o którym mowa w ust. 1, wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przyznaje się jednorazowo punkty za najwyższe osiągnięcie tego ucznia uzyskane w tych zawodach w dowolnej klasie szkoły podstawowej lub szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej, z tym że maksymalna liczba punktów możliwych do przyznania za wszystkie osiągnięcia wynosi 18 punktów.

7.   W przypadku przeliczania na punkty kryterium za osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu, o których mowa w art. 134 ust. 2 pkt 4 lit. b, art. 137 ust. 6 pkt 4 lit. b, art. 140 ust. 3 pkt 5 lit. b i art. 143 ust. 3 pkt 4 lit. b ustawy, przyznaje się 3 punkty.

8.   W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do egzaminu ósmoklasisty na podstawie art. 44zw ust. 2 i art. 44zz ust. 2 ustawy o systemie oświaty oceny z języka polskiego, matematyki i języka obcego nowożytnego, wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przelicza się na punkty, przy czym za uzyskanie z:

1)  języka polskiego i matematyki oceny wyrażonej w stopniu:

a)   celującym – przyznaje się po 35 punktów,

b)   bardzo dobrym – przyznaje się po 30 punktów,

c)   dobrym – przyznaje się po 25 punktów,

d)   dostatecznym – przyznaje się po 15 punktów,

e)   dopuszczającym – przyznaje się po 10 punkty.

2)  wybranego języka obcego nowożytnego oceny wyrażonej w stopniu:

a)   celującym – przyznaje się po 30 punktów,

b)   bardzo dobrym – przyznaje się po 25 punktów,

c)   dobrym – przyznaje się po 20 punktów,

d)   dostatecznym – przyznaje się po 10 punktów,

e)   dopuszczającym – przyznaje się po 5 punkty.

9.   W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do danego przedmiotu objętego egzaminem ósmoklasisty na podstawie art. 44zz ust. 2 ustawy o systemie oświaty ocenę z danego przedmiotu, z którego jest przeprowadzany egzamin ósmoklasisty i którego dotyczy zwolnienie, wymienioną na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przelicza się na punkty w sposób określony w ust. 1.

10.    W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do egzaminu ósmoklasisty na podstawie art. 44zw ust. 2 ustawy o systemie oświaty ocenę z języka obcego nowożytnego, z którego jest przeprowadzany egzamin ósmoklasisty, wymienioną na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przelicza się na punkty w sposób określony w ust. 1 pkt 2, z tym że na punkty jest przeliczana wyższa ocena z języka obcego nowożytnego.

11.    W przypadku większej liczby kandydatów niż liczba wolnych miejsc w szkole, na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę łącznie następujące kryteria:

1) wyniki egzaminu ósmoklasisty;

2) wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej oceny z języka polskiego i matematyki oraz z dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych, ustalonych przez dyrektora danej szkoły jako brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do danego oddziału;

3) świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem;

4) szczególne osiągnięcia wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej:

a)   uzyskanie wysokiego miejsca nagrodzonego lub uhonorowanego zwycięskim tytułem w zawodach wiedzy, artystycznych i sportowych, organizowanych, przez kuratora oświaty albo organizowanych co najmniej na szczeblu powiatowym przez inne podmioty działające na terenie szkoły,

b)   osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu,

5) w postępowaniu rekrutacyjnym są brane pod uwagę następujące kryteria:

a)   wielodzietność rodziny kandydata,

b)   niepełnosprawność kandydata,

c)   niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata,

d)   niepełnosprawność obojga rodziców kandydata,

e)   niepełnosprawność rodzeństwa kandydata,

f)    samotne wychowywanie kandydata w rodzinie,

g)   objęcie kandydata pieczą zastępczą,

6) Kandydat ma problemy zdrowotne, ograniczające możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzone opinią publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej.

Zgodnie z art. 150 ust. 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe –przewodniczący komisji rekrutacyjnej może żądać dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w oświadczeniach dołączonych do wniosku, w terminie wyznaczonym przez przewodniczącego. W postępowaniu rekrutacyjnym na rok szkolny 2024/2025 do klas I publicznych szkół ponadpodstawowych termin dla przewodniczącego komisji rekrutacyjnej na potwierdzenie okoliczności wskazanych w oświadczeniach dołączonych do wniosku o przyjęcie do szkoły wynosi 3 dni.

12.    W przypadku równorzędnych wyników brane są pod uwagę dodatkowe kryteria:

1) Kandydat ma problemy zdrowotne, ograniczające możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzone opinią publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej.

2) Kandydat spełnia jedno lub więcej kryteriów: wielodzietność rodziny kandydata, niepełnosprawność kandydata, niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata, niepełnosprawność obojga rodziców kandydata, niepełnosprawność rodzeństwa kandydata, samotne wychowywanie kandydata w rodzinie, objęcie kandydata pieczą zastępczą - wymienionych w art. 131 ust. 2. ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 1148 z późn. zm., z 2020 r. poz. 374) zgodnie z art. 134 ust. 4 tej ustawy).

3)    Średnia punktowa z przedmiotów obowiązkowych.

4)    Ocena zachowania.

5)    Kolejność wynikająca z ręcznego porządkowania list chętnych.

ś

§ 4

Zasady rekrutacji do szkół ponadpodstawowych dla osób posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego

1.    Zapisy do oddziałów integracyjnych część dla kandydatów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego dokonywane są na zasadach i w terminach rekrutacyjnych wyznaczonych przez Mazowieckiego Kuratora Oświaty.

2.    Liczba uczniów w klasie integracyjnej nie może przekroczyć 20, w tym maksymalnie 5 miejsc dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, maksymalnie 15 miejsc ogólnodostępnych.

3.    Zasady rekrutacji:

a)   Pierwszeństwo w zakwalifikowaniu kandydatów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi mają uczniowie z Gminy Miasta Radomia.

b)   Analizowane i rozpatrywane będą wnioski kandydatów z kompletną dokumentacją (orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej wydane na czas nauki w szkole ponadpodstawowej ) za szczególnym zwróceniem uwagi na zalecenia poradni oraz specyfikę funkcjonowania wynikającą z określonego typu niepełnosprawności,

c)   O zakwalifikowaniu się do klasy integracyjnej- część dla kandydatów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, decyduje punktacja za osiągnięcia kandydata zgodnie z art.134 ust. 2, art.137 ust.6, art.138 ust.4, art.140 ust.3, ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo Oświatowe oraz Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 18 listopada 2022 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów,

d)   W sytuacjach nieuregulowanych w powyższej ustawie i rozporządzeniu decyzje podejmuje Dyrektor Szkoły.

2.    Wniosek kandydata z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, który został złożony jednocześnie do klasy integracyjne - części ogólnodostępnej i części dla kandydatów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego będzie odrzucony.

§ 5

Nabór

Szkoła prowadzi nabór elektroniczny zgodnie z Zarządzeniem Nr 6 Mazowieckiego Kuratora Oświaty z dnia 29 stycznia 2024 r. w sprawie ustalenia terminów rekrutacji do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych, branżowych szkół II stopnia, szkół policealnych i szkół dla dorosłych na rok szkolny 2024/2025. Szczegółowy harmonogram rekrutacji dostępny na stronie Mazowieckiego Kuratora Oświaty: Link

§ 6

Zadania Komisji rekrutacyjnej

1.   Komisję Rekrutacyjną wraz z przewodniczącym wyznacza dyrektor szkoły po zaczerpnięciu opinii grona pedagogicznego.

2.   Na pierwszym spotkaniu przewodniczący zapoznaje Komisję Rekrutacyjną:

a)   ze sposobem prowadzenia elektronicznego naboru,

b)  z terminarzem naboru,

c)   z dyżurami członków Komisji Rekrutacyjnej podczas naboru.

3.   Do zadań Komisji Rekrutacyjnej należy:

a)   zapewnienie warunków umożliwiających przeprowadzenie nabory w tym:  wyodrębnienie stanowiska do logowana do elektronicznego systemu naboru,

b)  Udzielaniu informacji kandydatowi, pomocy podczas zakładania konta i wypełniania wniosku oraz jego wydruku,

c)   sporządzenie listy kandydatów zawierającej imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej, w przypadku których zweryfikowano wniosek, o którym mowa w art. 149 ustawy, w tym zweryfikowano spełnianie przez kandydatów warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym lub postępowaniu uzupełniającym,

d)  sporządzenie informacji o podjętych czynnościach, o których mowa w art. 150 ust. 7 ustawy,

e)   sporządzenie informacji o liczbie punktów przyznanych poszczególnym kandydatom po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego lub postępowania uzupełniającego,

f)    sporządzenie listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych oraz sporządzenie listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych,

g)  sporządzenie i przekazanie kuratorowi oświaty – w celu udostępnienia na stronie internetowej kuratorium oświaty – informacji o wolnych miejscach.

4.   Komisja może wykonywać czynności w postępowaniu rekrutacyjnym lub uzupełniającym, jeżeli bierze w nich udział co najmniej 2/3 składu komisji.

5.   W sprawach wymagających rozstrzygnięcia komisja obraduje na posiedzeniach. Posiedzenia zwołuje i prowadzi przewodniczący komisji.

6.   Przewodniczący komisji umożliwia członkom komisji zapoznanie się na posiedzeniu z wnioskami o przyjęcie do przedszkola, oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej, innej formy wychowania przedszkolnego, szkoły lub placówki zapewniającej opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania lub z wnioskami o przyjęcie na kwalifikacyjny kurs zawodowy, kształcenie ustawiczne w formach pozaszkolnych, zajęcia rozwijające zainteresowania lub zajęcia rozwijające uzdolnienia, a także z dokumentami załączonymi do tych wniosków oraz ustala dni i godziny posiedzeń komisji.

7.   Rozstrzygnięcia komisji są podejmowane zwykłą większością głosów w obecności co najmniej 2/3 składu komisji. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos przewodniczącego komisji.

8.   Członkowie komisji są obowiązani do nieujawniania informacji o przebiegu posiedzenia komisji i podjętych rozstrzygnięciach, a także wykonywanych czynnościach, których ujawnienie może naruszać dobra osobiste kandydata lub jego rodziców, a także nauczycieli i innych pracowników przedszkola, szkoły, placówki lub centrum, o których mowa w art. 2 pkt 3, 4 i 8 ustawy.

9.   Protokoły postępowania rekrutacyjnego lub postępowania uzupełniającego zawierają:

a)   datę posiedzenia komisji,

b)  imiona i nazwiska przewodniczącego oraz członków komisji obecnych na posiedzeniu komisji,

c)   informacje o czynnościach lub rozstrzygnięciach podjętych przez komisję w ramach postępowania rekrutacyjnego lub postępowania uzupełniającego.

10.    Protokół postępowania rekrutacyjnego lub postępowania uzupełniającego podpisują przewodniczący i członkowie komisji.

11.    Do protokołów postępowania rekrutacyjnego lub postępowania uzupełniającego dołącza się listy kandydatów i informacje sporządzone przez komisję w ramach postępowania rekrutacyjnego lub postępowania uzupełniającego.

§ 7

Procedura wydawania skierowań na badania dla kandydatów do szkoły

Skierowania na badania o braku przeciwwskazań do nauki w danym zawodzie, Komisja Rekrutacyjna wydaje kandydatowi przy składaniu wniosku. Po otrzymaniu skierowania na badania należy skontaktować się z placówką medyczną umożliwiającą wykonanie takich badań.

§ 8

Procedura odwoławcza

1.   W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata może wystąpić do Komisji Rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do szkoły.

2.   Uzasadnienie sporządza się w terminie 3 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata z wnioskiem, o którym mowa w pkt. 1. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia, oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.

3.   Rodzic kandydata może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej, w terminie 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.

4.   Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia Szkolnej Komisji Rekrutacyjnej, o którym mowa w pkt. 3, w terminie 3 dni od dnia otrzymania odwołania.

5.   Na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły przysługuje prawo złożenia skargi do sądu administracyjnego.

6.   We wszystkich przypadkach nie objętych powyższymi postanowieniami decyzję podejmuje Szkolna Komisja Rekrutacyjna, a zatwierdza ją dyrektor szkoły.

§ 9

Wymagane dokumenty

1.   Wniosek wydrukowany i podpisany przez rodzica/opiekuna prawnego oraz składającego dokumenty wraz z datą złożenia w sekretariacie szkoły.

2.   Kserokopia świadectwa ukończenia szkoły podstawowej oraz kopia zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej, którą kandydat ukończył, poświadczone za zgodność z oryginałem przez dyrektora szkoły, którą kandydat ukończył. Na każdej stronie kopii należy umieścić adnotację: „Stwierdzam zgodność z oryginałem”, datę, pieczęć urzędową szkoły o średnicy 36 mm oraz pieczęć imienną dyrektora szkoły i podpis dyrektora lub upoważnionej przez niego osoby.

3.   Opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej w sprawie udzielenia zezwolenia na zatrudnianie młodocianego w celu przygotowania zawodowego w formie nauki zawodu - dotyczy uczniów, którzy nie ukończą 15 lat przed 31 sierpnia 2024 r. i wybierają kontynuowanie nauki w branżowej szkole I stopnia oraz naukę zawodu u pracodawcy.

4.   Kandydaci umieszczeni na listach zakwalifikowanych do przyjęcia potwierdzają wolę podjęcia nauki w Zespole Szkół Zawodowych im. mjr. H. Dobrzańskiego „Hubala” w Radomiu składając do Komisji Rekrutacyjnej w przeźroczystej obwolucie (koszulce) następujące dokumenty:

a)   Oryginał zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej.

b)  Oryginał świadectwa ukończenia szkoły podstawowej.

c)   Zaświadczenie lekarskie wydane przez lekarza medycyny pracy o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kształcenia w określonym zawodzie. Skierowanie na takie badanie wydaje szkoła.

d)  Deklaracja uczęszczania na lekcję religii/etyki. Formularz należy pobrać ze szkolnej strony www.hubal.radom.pl/Dokumenty.

e)   2 zdjęcia.

6.   Dodatkowe dokumenty (tj. takie, które kandydat może dołączyć, jeśli chce z nich skorzystać):

1)  Zaświadczenie o uzyskaniu tytułu laureata lub finalisty ogólnopolskich olimpiad przedmiotowych lub tytułu laureata konkursów przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim.

2)  Zaświadczenie o przysługujących preferencjach w przypadku jednakowej liczby punktów:

a)   oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata,

b)   orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne wg ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, z późn. zm.),

c)   prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka,

d)   dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą, zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2013 r. poz. 135, ze zm.),

e)   opinię wydaną przez publiczną poradnię psychologiczno - pedagogiczną, w tym publiczną poradnię specjalistyczną, w sprawie pierwszeństwa w przyjęciu ucznia z problemami zdrowotnymi.

3)  Dokumenty o których mowa w § 8, pkt. 6, ppkt. 2), lit. c) i d) są składane w postaci notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego odpisu lub wyciągu z dokumentu, zgodnie z art. 76a § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego.

4)  Dokumenty, o których mowa w § 8, pkt. 6, ppkt. 2), lit. b), c), d) e) składane są w postaci kopii poświadczanej za zgodność z oryginałem.

5)  Oświadczenia, o których mowa w § 8, pkt. 6, ppkt. 2) lit, a) składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.

6)  Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej może żądać dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w oświadczeniach, w terminie wyznaczonym przez przewodniczącego lub może zwrócić się do wójta (burmistrza, prezydenta miasta) właściwego ze względu na miejsce zamieszkania kandydata o potwierdzenie tych okoliczności. Wójt (burmistrz, prezydent miasta) potwierdza te okoliczności w terminie 14 dni.

7)  W celu potwierdzenia okoliczności zawartych w oświadczeniach, wójt (burmistrz, prezydent miasta) właściwy ze względu na miejsce zamieszkania kandydata korzysta z informacji, które zna z urzędu, lub może wystąpić do instytucji publicznych o udzielenie informacji o okolicznościach zawartych w oświadczeniach, jeżeli instytucje te posiadają takie informacje. Oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka może być zweryfikowane w drodze wywiadu, o którym mowa w art. 23 ust. 4a ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych.

8)  Orzeczenie o niepełnosprawności intelektualnej wydane na cykl kształcenia ponadpodstawowego w przypadku posiadania przez kandydata. Jeżeli kandydat nie ma możliwości przedłożenia odpowiednio zaświadczenia lub orzeczenia w terminie określonym przez Ministra Edukacji i Nauki lub Mazowieckiego Kuratora Oświaty, rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni informuje o tym dyrektora szkoły, wskazując na przyczynę niedotrzymania terminu. Informację składa się w postaci papierowej, w terminie określonym odpowiednio przez Ministra lub Kuratora. W opisywanej sytuacji, odpowiednio ww. zaświadczenie lub orzeczenie składa się dyrektorowi szkoły, do której kandydat został przyjęty, nie później niż do dnia 20 września 2024 r. Niezłożenie w terminie do dnia 20 września 2024 r., odpowiednio zaświadczenia lub orzeczenia, jest równoznaczne z rezygnacją z kontynuowania nauki w szkole, do której uczeń został przyjęty.

§ 10

Uwagi końcowe

1.   Kandydat, który ukończył szkołę podstawową poza Radomiem i nie ma konta w systemie naboru, samodzielnie je zakłada na stronie systemu naboru. W przypadku problemów z założeniem konta, pomocy udzieli członek Komisji Rekrutacyjnej.

2.   Po zalogowaniu do systemu naboru kandydat samodzielnie wypełnia wniosek i go drukuje. Na wydrukowanym wniosku, we właściwym miejscu, powinien być złożony podpis kandydata oraz rodzica/prawnego opiekuna wraz z datą składania dokumentu do szkoły pierwszego wyboru.

3.   Wniosek wraz z innymi dokumentami kandydat składa w sekretariacie szkoły

4.   Niedostarczenie wymaganych dokumentów w terminie zgodnie z harmonogramem naboru elektronicznego, oznacza automatyczne odrzucenie podania kandydata.

5.   Komisja Rekrutacyjna po każdym etapie rekrutacji elektronicznej sporządza i podpisuje protokoły postępowania kwalifikacyjnego.

6.   Odbiór złożonych dokumentów i odblokowanie konta kandydata wymaga pisemnego oświadczenia podpisanego przez kandydata i rodzica/prawnego opiekuna.

7.   Dokumenty wydaje się tylko rodzicom lub prawnym opiekunom kandydata. Po uprzednim złożeniu podania o wydanie dokumentów i rezygnacji.

8.   W przypadku niewystarczającej liczby kandydatów do tworzonego oddziału szkoła za zgodą organu prowadzącego będzie tworzyć oddziały dwuzawodowe lub proponować kandydatom możliwość kształcenia w innym zbliżonym zawodzie.

9.   Dokumenty o których mowa wyżej, kandydat składa tylko w szkole pierwszego wyboru, w której ma złożony kwestionariusz.