Regulamin rekrutacji do Technikum w Zespole Szkół Zawodowych
im. mjra H. Dobrzańskiego „Hubala” w Radomiu.


§ 1


Podstawa prawna rekrutacji uczniów do szkoły branżowej I stopnia na podbudowie szkoły podstawowej w Zespołu Szkół Zawodowych im. mjra H. Dobrzańskiego „Hubala” w Radomiu.


  1. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 1148 ze zm.).
  2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 sierpnia 2019r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół i placówek (Dz. U. z 2019 r. poz. 1737).
  3. Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID - 19 (Dz. U. z 2020 r. poz. 493 z późn. zm.)
  4. Rozporządzenie MEN z dnia 12 sierpnia 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 - 19 (Dz. U. z 2020 r. poz. 1394 z późn. zm.).
  5. Zarządzenie Kuratora Oświaty z dnia 29 stycznia 2021 r. w sprawie terminów rekrutacji do branżowych szkół II stopnia, szkół policealnych i szkół dla dorosłych na rok szkolny 2021/2022

§ 2


Zadania Szkolnej Komisji Rekrutacyjnej.


  1. Rekrutację prowadzi Szkolna Komisja Rekrutacyjna powołana przez Dyrektora Szkoły, zwana dalej Komisją Rekrutacyjną, za pośrednictwem elektronicznego miejskiego systemu naboru do szkół ponadgimnazjalnych.
  2. Dyrektor Szkoły wyznacza przewodniczącego i koordynatora oraz określa zadania członków komisji.
  3. Skład i szczegółowe zadania komisji rekrutacyjnej oraz szczegółowy tryb przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego ustalane są zgodnie z Zarządzeniem Mazowieckiego Kuratora Oświaty w sprawie rekrutacji uczniów do publicznych liceów, techników, szkół branżowych I i II stopnia, szkół dla dorosłych i szkół policealnych na rok szkolny 2021/2022.
    1. Zadania Komisji Rekrutacyjnej:

    2. Przyjmowanie i weryfikacja wniosków kandydatów wydrukowanych z elektronicznego systemu naboru.
    3. Pomoc kandydatom przy tworzeniu konta w systemie elektronicznym.
    4. Przyjmowanie kserokopii i oryginałów wyników egzaminu ósmoklasisty i świadectwa ukończenia szkoły podstawowej.
    5. Zapewnienie warunków umożliwiających przeprowadzenie sprawdzianu uzdolnień kierunkowych.
    6. Sporządzenie listy kandydatów, zawierającej imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej, w przypadku których zweryfikowano wniosek, w tym zweryfikowano spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym oraz postępowaniu uzupełniającym.
    7. Sporządzenie informacji o podjętych czynnościach o których mowa w art. 150 ust. 7 ustawy - Prawo oświatowe.
    8. W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty wyniki postępowania rekrutacyjnego w formie list kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych oraz kandydatów przyjętych i nieprzyjętych, podaje się do publicznej wiadomości także na stronie internetowej szkoły.
    9. Sporządzenie informacji o liczbie punktów przyznanych poszczególnym kandydatom po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego lub postępowania uzupełniającego..
    10. Informowanie organu nadzorującego i prowadzącego szkołę o wynikach naboru.
    11. Zamykanie poszczególnych etapów naboru elektronicznego.
    12. Informowanie organu nadzorującego i prowadzącego szkołę o wynikach naboru.
    13. Zamykanie poszczególnych etapów naboru elektronicznego.
    14. Sporządzenie protokołów postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, o których mowa w ust. 6, załącza się listy kandydatów oraz informacje, o których mowa w ust.

§ 3


Oferta kształcenia.


  1. Informacje dla kandydatów dotyczące oferowanego kształcenia w zawodach.
    Zespół Szkół Zawodowych im. mjra H. Dobrzańskiego „Hubala” w Radomiu prowadzi na rok szkolny 2021/2022 bezprogowy nabór do klas pierwszych w następujących zawodach:

    W technikum na podbudowie szkoły podstawowej:

    1. Technik usług fryzjerskich oznaczenie klasy 1TF, symbol zawodu 514106, liczebność - 30.
    2. Pierwsza kwalifikacja - wykonywanie usług fryzjerskich. FRK.01. - uczeń uzyskuje ją po zdaniu egzaminu.
    3. Druga kwalifikacja - projektowanie i wykonywanie fryzur. FRK.03. - uczeń uzyskuje ją po zdaniu egzaminu.
    4. Przedmiot rozszerzony - język angielski
    1. Technik mechanik z kwalifikacją - użytkowanie obrabiarek skrawających oznaczenie klasy 1TM, symbol zawodu 311504, liczebność - 30.
    2. Pierwsza kwalifikacja - użytkowanie obrabiarek skrawających MEC.05. - uczeń uzyskuje ją po zdaniu egzaminu kwalifikacyjnego.
    3. Druga kwalifikacja - organizacja i nadzorowanie procesów produkcji maszyn i urządzeń. MEC.09. - uczeń uzyskuje ją po zdaniu egzaminu kwalifikacyjnego.
    4. Przedmiot rozszerzony - język angielski
    1. Technik spawalnictwa oznaczenie klasy 1TS, symbol zawodu 311516, liczebność - 30.
    2. Pierwsza kwalifikacja - Montaż i obsługa maszyn i urządzeń. MEC.03. - uczeń uzyskuje ją po zdaniu egzaminu kwalifikacyjnego.
    3. Druga kwalifikacja - Organizacja i wykonywanie prac spawalniczych. MEC.10. - uczeń uzyskuje ją po zdaniu egzaminu kwalifikacyjnego.
    4. Przedmiot rozszerzony - język angielski
    1. Technik grafiki i poligrafii cyfrowej oznaczenie klasy 1TPD, symbol zawodu 311943, liczebność - 30.
    2. Pierwsza kwalifikacja - przygotowywanie oraz wykonywanie prac graficznych i publikacji cyfrowych. PGF.04. - uczeń uzyskuje ją po zdaniu egzaminu kwalifikacyjnego.
    3. Druga kwalifikacja - drukowanie cyfrowe i obróbka druków. PGF.05. - uczeń uzyskuje ją po zdaniu egzaminu kwalifikacyjnego.
    4. Przedmiot rozszerzony - język angielski

§ 4


  1. Wybrane obowiązkowe zajęcia edukacyjne, których stopnie przeliczane są na punkty w zależności od wybranego zawodu.
    1. 1. Technik usług fryzjerskich
      1. język polski,
      2. matematyka,
      3. maks. ocena (biologia, chemia),
      4. (plastyka, technika).
    1. 2. Technik mechanik,
      1. język polski,
      2. matematyka,
      3. maks. ocena (język angielski lub język niemiecki),
      4. maks. ocena (informatyka, technika),
    1. 4. Technik grafiki i poligrafii cyfrowej,
      1. język polski,
      2. matematyka,
      3. maks. ocena (język angielski lub język niemiecki),
      4. maks. ocena (informatyka, technika).
    1. 3. Technik spawalnictwa,
      1. język polski,
      2. matematyka,
      3. maks. ocena (język angielski lub język niemiecki),
      4. maks. ocena (informatyka, technika).
  1. Zasady przeliczania na punkty wyników egzaminu ósmoklasisty przedstawione w procentach z:
    1. języka polskiego,
    2. matematyki,
    3. – mnoży się przez 0,35.
    4. języka obcego nowożytnego na poziomie podstawowym o których mowa w art. 44zu ust. 3 pkt 4 ustawy o systemie oświaty
    5. – mnoży się przez 0,3.
  1. Sposób przeliczania na punkty ocen z zajęć edukacyjnych wymienionych na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, wyrażone w stopniu:
    1. celującym – przyznaje się po 18 punktów,
    2. bardzo dobrym – przyznaje się po 17 punktów,
    3. dobrym – przyznaje się po 14 punktów,
    4. dostatecznym – przyznaje się po 8 punktów,
    5. dopuszczającym – przyznaje się po 2 punkty.
  1. Za świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem przyznaje się 7 punktów.
  1. Za uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu ponadwojewódzkim organizowanym przez kuratorów oświaty na podstawie zawartych porozumień:
    1. tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,
    2. tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
    3. tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów.
  1. Za uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu międzynarodowym lub ogólnopolskim albo turniejem o zasięgu ogólnopolskim:
    1. tytułu finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 10 punktów,
    2. tytułu laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 4 punkty,
    3. tytułu finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 3 punkty.
  1. Za uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu wojewódzkim organizowanym przez kuratora oświaty:
    1. dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,
    2. dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
    3. dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,
    4. tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 7 punktów,
    5. tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,
    6. tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 3 punkty.
  1. Za uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem albo turniejem o zasięgu ponadwojewódzkim lub wojewódzkim:
    1. dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 10 punktów,
    2. dwóch lub więcej tytułów laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 7 punktów,
    3. dwóch lub więcej tytułów finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 5 punktów,
    4. tytułu finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 7 punktów,
    5. tytułu laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 3 punkty,
    6. tytułu finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 2 punkty.
  1. Za uzyskanie wysokiego miejsca w zawodach wiedzy innych niż wymienione w pkt 1–4, artystycznych lub sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, na szczeblu:
    1. międzynarodowym – przyznaje się 4 punkty,
    2. krajowym – przyznaje się 3 punkty,
    3. wojewódzkim – przyznaje się 2 punkty,
    4. powiatowym – przyznaje się 1 punkt.
  1. W przypadku gdy kandydat ma więcej niż jedno szczególne osiągnięcie z takich samych zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych, o których mowa w ust. 1, na tym samym szczeblu oraz z tego samego zakresu, wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej lub gimnazjum, przyznaje się jednorazowo punkty za najwyższe osiągnięcie tego ucznia w tych zawodach, z tym że maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za wszystkie osiągnięcia wynosi 18 punktów.
  1. W przypadku przeliczania na punkty kryterium za osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu przyznaje się 3 punkty.
  1. W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do egzaminu ósmoklasisty, na podstawie art. 44zw ust. 2 ustawy o systemie oświaty, przelicza się na punkty, w sposób określony w ust. 1 pkt 2, ocenę z języka obcego nowożytnego oraz ocenę z jednego przedmiotu do wyboru spośród przedmiotów, o których mowa w art. 44zu ust. 3 pkt 4 ustawy o systemie oświaty, wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, z których przeprowadzany jest egzamin ósmoklasisty, z tym że przeliczane są na punkty odpowiednio wyższa ocena z języka obcego nowożytnego lub wyższa ocena z jednego przedmiotu do wyboru spośród przedmiotów, o których mowa w art. 44zu ust. 3 pkt 4 ustawy o systemie oświaty.
  1. Aby za osiągnięcie kandydat otrzymał punkty musi ono zostać wpisane na świadectwo ukończenia szkoły podstawowej. O wpisie osiągnięć na świadectwo decyduje dyrektor szkoły podstawowej.
  1. W postępowaniu rekrutacyjnym na rok szkolny 2021/2022 do szkół ponadpodstawowych, na podstawie art. 44zw ust. 2 i art. 44zz ust. 2 ustawy o systemie oświaty, przelicza się na punkty oceny z języka polskiego, matematyki i języka obcego nowożytnego, wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przy czym za uzyskanie z:
  2. 1) języka polskiego i matematyki oceny wyrażonej w stopniu:

    1. celującym – przyznaje się po 35 punktów,
    2. bardzo dobrym – przyznaje się po 30 punktów,
    3. dobrym – przyznaje się po 25 punktów,
    4. dostatecznym – przyznaje się po 15 punktów,
    5. dopuszczającym – przyznaje się po 10 punkty.

    2) wybranego języka obcego nowożytnego oceny wyrażonej w stopniu:

    1. celującym – przyznaje się po 30 punktów,
    2. bardzo dobrym – przyznaje się po 25 punktów,
    3. dobrym – przyznaje się po 20 punktów,
    4. dostatecznym – przyznaje się po 10 punktów,
    5. dopuszczającym – przyznaje się po 5 punkty.
  1. Laureat lub finalista ogólnopolskiej olimpiady przedmiotowej oraz laureat konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim są przyjmowani w pierwszej kolejności do publicznej szkoły ponadpodstawowej, szkoły ponadpodstawowej sportowej, publicznej szkoły ponadpodstawowej mistrzostwa sportowego, oddziału sportowego w publicznej szkole ponadpodstawowej ogólnodostępnej lub oddziału mistrzostwa sportowego w publicznej szkole ponadpodstawowej ogólnodostępnej.
  1. Laureat lub finalista ogólnopolskiej olimpiady przedmiotowej oraz laureat konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim, są przyjmowani w pierwszej kolejności do publicznej szkoły ponadpodstawowej dwujęzycznej, oddziału dwujęzycznego w publicznej szkole ponadpodstawowej ogólnodostępnej lub oddziału międzynarodowego w publicznej szkole ponadpodstawowej ogólnodostępnej oraz klasy wstępnej jeżeli uzyskają pozytywny wynik sprawdzianu kompetencji językowych. Warunek uzyskania pozytywnego wyniku sprawdzianu kompetencji językowych nie dotyczy laureata lub finalisty olimpiady przedmiotowej oraz laureata konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim z języka obcego nowożytnego, który będzie drugim językiem nauczania w szkole, oddziale albo klasie, o przyjęcie do których ubiega się laureat lub finalista.
  1. W przypadku większej liczby kandydatów niż liczba wolnych miejsc w szkole, na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria:
  2. 1) wyniki egzaminu ósmoklasisty;

    2) wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej oceny z języka polskiego i matematyki oraz z dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych, ustalonych przez dyrektora danej szkoły jako brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do danego oddziału;

    3) świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem;

    4) szczególne osiągnięcia wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej:

    1. uzyskanie wysokiego miejsca nagrodzonego lub uhonorowanego zwycięskim tytułem w zawodach wiedzy, artystycznych i sportowych, organizowanych,
    2. przez kuratora oświaty albo organizowanych co najmniej na szczeblu powiatowym przez inne podmioty działające na terenie szkoły,
    3. osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu;

    5) W postępowaniu rekrutacyjnym są brane pod uwagę następujące kryteria:

    1. wielodzietność rodziny kandydata,
    2. niepełnosprawność kandydata,
    3. niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata,
    4. niepełnosprawność obojga rodziców kandydata,
    5. niepełnosprawność rodzeństwa kandydata,
    6. samotne wychowywanie kandydata w rodzinie,
    7. objęcie kandydata pieczą zastępczą,

    6) Kandydat ma problemy zdrowotne, ograniczające możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzone opinią publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej.


    Zgodnie z art. 150 ust. 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe przewodniczący komisji rekrutacyjnej może żądać dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w oświadczeniach dołączonych do wniosku, w terminie wyznaczonym przez przewodniczącego. W postępowaniu rekrutacyjnym na rok szkolny 2021/2022 do klas I publicznych szkół ponadpodstawowych termin dla przewodniczącego komisji rekrutacyjnej na potwierdzenie okoliczności wskazanych w oświadczeniach dołączonych do wniosku o przyjęcie do szkoły wynosi 5 dni.

  1. W przypadku równorzędnych wyników brane są pod uwagę dodatkowe kryteria::
    1. Kandydat ma problemy zdrowotne, ograniczające możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzone opinią publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej
    2. Kandydat spełnia jedno lub więcej kryteriów: wielodzietność rodziny kandydata, niepełnosprawność kandydata, niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata, niepełnosprawność obojga rodziców kandydata, niepełnosprawność rodzeństwa kandydata, samotne wychowywanie kandydata w rodzinie, objęcie kandydata pieczą zastępczą - wymienionych w art. 131 ust. 2. ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 1148 z późn. zm., z 2020 r. poz. 374) zgodnie z art. 134 ust. 4 tej ustawy.
    3. Średnia punktowa z przedmiotów obowiązkowych.
    4. Ocena zachowania.
    5. Kolejność wynikająca z ręcznego porządkowania list chętnych.

§ 5


Nabór


    Szkoła prowadzi nabór elektroniczny zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z 21 stycznia 2021 r. Szczegółowy harmonogram rekrutacji: Tutaj...

§ 6


Procedura wydawania skierowań na badania dla kandydatów do szkoły.


    Skierowania na badania o braku przeciwwskazań do nauki w danym zawodzie, Komisja Rekrutacyjna wydaje kandydatowi przy składaniu wniosku.
    Po otrzymaniu skierowania na badania należy skontaktować się telefonicznie z placówką medyczną umożliwiającą wykonanie takich badań.

§ 7


Procedura odwoławcza.


  1. W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata może wystąpić do Komisji Rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do szkoły.
  2. Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata z wnioskiem, o którym mowa w pkt. 1. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia, oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.
  3. Rodzic kandydata może wnieść do dyrektora Szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.
  4. Dyrektor Szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia Szkolnej Komisji Rekrutacyjnej, o którym mowa w pkt. 3, w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.
  5. Na rozstrzygnięcie dyrektora Szkoły przysługuje prawo złożenia skargi do sądu administracyjnego.
  6. We wszystkich przypadkach nie objętych powyższymi postanowieniami decyzję podejmuje Szkolna Komisja Rekrutacyjna, a zatwierdza ją dyrektor Szkoły.

§ 8


Wymagane dokumenty.


  1. Wniosek wydrukowany i podpisany przez rodzica/opiekuna prawnego oraz składającego dokumenty wraz z datą złożenia w sekretariacie szkoły lub w urnie znajdującej się przy wejściu szkoły.
  2. Kserokopia świadectwa ukończenia szkoły podstawowej oraz kopia zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej, którą kandydat ukończył, poświadczone za zgodność z oryginałem przez dyrektora szkoły, którą kandydat ukończył. Na każdej stronie kopii należy umieścić adnotację: „Stwierdzam zgodność z oryginałem”, datę, pieczęć urzędową szkoły o średnicy 36 mm oraz pieczęć imienną dyrektora szkoły i podpis dyrektora lub upoważnionej przez niego osoby.
  3. Kandydaci umieszczeni na listach zakwalifikowanych do przyjęcia potwierdzają wolę podjęcia nauki w Zespole Szkół Zawodowych im. mjr. H. Dobrzańskiego „Hubala” w Radomiu składając do Komisji Rekrutacyjnej w przeźroczystej obwolucie (koszulce) następujące dokumenty:
  1. Dodatkowe (tj. takie, które kandydat może dołączyć, jeśli chce z nich skorzystać):
  1. Zaświadczenie o uzyskaniu tytułu laureata lub finalisty ogólnopolskich olimpiad przedmiotowych lub tytułu laureata konkursów przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim.,
  2. Zaświadczenie o przysługujących preferencjach w przypadku jednakowej liczby punktów:
    - oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata,
    - orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne wg ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, z późn. zm.),
    - prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka,
    - dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą, zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2013 r. poz. 135, ze zm.),
    - opinię wydaną przez publiczną poradnię psychologiczno - pedagogiczną, w tym publiczną poradnię specjalistyczną, w sprawie pierwszeństwa w przyjęciu ucznia z problemami zdrowotnymi.
  3. Dokumenty o których mowa w § 8, pkt. 4, lit. a i b są składane w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego odpisu lub wyciągu z dokumentu, zgodnie z art. 76a § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego.
  4. Dokumenty, o których mowa w § 8, pkt. 4, lit. a, b mogą być składane także w postaci kopii poświadczanej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata.
  5. Oświadczenia, o których mowa w § 8, pkt. 4, lit, a, b składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
  6. Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej może żądać dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w oświadczeniach, w terminie wyznaczonym przez przewodniczącego lub może zwrócić się do wójta (burmistrza, prezydenta miasta) właściwego ze względu na miejsce zamieszkania kandydata o potwierdzenie tych okoliczności. Wójt (burmistrz, prezydent miasta) potwierdza te okoliczności w terminie 14 dni.
  7. W celu potwierdzenia okoliczności zawartych w oświadczeniach, wójt (burmistrz, prezydent miasta) właściwy ze względu na miejsce zamieszkania kandydata korzysta z informacji, które zna z urzędu, lub może wystąpić do instytucji publicznych o udzielenie informacji o okolicznościach zawartych w oświadczeniach, jeżeli instytucje te posiadają takie informacje. Oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka może być zweryfikowane w drodze wywiadu, o którym mowa w art. 23 ust. 4a ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych.
  8. Orzeczenie o niepełnosprawności intelektualnej wydane na cykl kształcenia ponadpodstawowego w przypadku posiadania przez kandydata.
    Jeżeli kandydat nie ma możliwości przedłożenia odpowiednio zaświadczenia lub orzeczenia w terminie określonym przez Ministra Edukacji i Nauki lub Mazowieckiego Kuratora Oświaty, rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni informuje o tym dyrektora szkoły, wskazując na przyczynę niedotrzymania terminu. Informację składa się w postaci papierowej, w terminie określonym odpowiednio przez Ministra lub Kuratora. W opisywanej sytuacji, odpowiednio ww. zaświadczenie lub orzeczenie składa się dyrektorowi szkoły, do której kandydat został przyjęty, nie później niż do dnia 24 września 2021 r. Niezłożenie w terminie do dnia 24 września 2021 r., odpowiednio zaświadczenia lub orzeczenia, jest równoznaczne z rezygnacją z kontynuowania nauki w szkole, do której uczeń został przyjęty.

§ 9


Uwagi końcowe


  1. Kandydat, który ukończył szkołę podstawową poza Radomiem i nie ma konta w systemie naboru, samodzielnie je zakłada na stronie systemu naboru. W przypadku problemów z założeniem konta w naszej szkole pomocy udzieli członek Komisji Rekrutacyjnej.
  2. Po zalogowaniu do systemu naboru kandydat samodzielnie wypełnia wniosek i go drukuje. Na wydrukowanym wniosku, we właściwym miejscu, powinien być złożony podpis kandydata oraz rodzica/prawnego opiekuna wraz z datą składania dokumentu do szkoły pierwszego wyboru.
  3. Wniosek wraz z innymi dokumentami kandydat składa w sekretariacie szkoły w następujący lub wrzuca do urny znajdującej się przy wejściu do szkoły W szkole zachowane są zaostrzone reguły sanitarne: płyn do dezynfekcji rąk, ograniczony kontakt z pracownikami, zachowanie odpowiedniego - dwumetrowego dystansu między obecnymi w budynku. Ewentualne konsultacje udziela się telefonicznie 48 3635700 lub mailowo nabor@hubal.radom.pl
  4. Kandydat w celu sprawdzenia czy wniosek dotarł do Komisji Rekrutacyjnej i został zaakceptowany, powinien po zalogowaniu do platformy naboru w aktualnościach sprawdzić statut wniosku i osiągnieć. Komisja Rekrutacyjna wnioski wrzucone do urny rozpatruje na drugi dzień.
  5. Niedostarczenie wymaganych dokumentów w terminie zgodnie z harmonogramem naboru elektronicznego, oznacza automatyczne odrzucenie podania kandydata.
  6. Komisja Rekrutacyjna po każdym etapie rekrutacji elektronicznej sporządza i podpisuje protokoły postępowania kwalifikacyjnego.
  7. Odbiór złożonych dokumentów i odblokowanie konta kandydata wymaga pisemnego oświadczenia podpisanego przez kandydata i rodzica/prawnego opiekuna.
  8. Dokumenty wydaje się tylko rodzicom lub prawnym opiekunom kandydata. Po uprzednim złożeniu podania o wydanie dokumentów i rezygnacji.
  9. W przypadku niewystarczającej liczby kandydatów do tworzonego oddziału szkoła za zgodą organu prowadzącego będzie tworzyć oddziały dwuzawodowe lub proponować kandydatom możliwość kształcenia w innym zbliżonym zawodzie
  10. Dokumenty o których mowa wyżej, kandydat składa tylko w szkole pierwszego wyboru, w której ma złożony kwestionariusz.
  11. UWAGA

    Regulamin może ulec zmianie w związku z aktualną sytuacją epidemiologiczną.


    Ilekroć jest mowa o: ustawie - Prawo oświatowe, należy przez to rozumieć ustawę z dnia 14 grudnia 2016 r.- Prawo oświatowe; ustawie o systemie oświaty - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2016 r. poz. 1943, 1954, 1985 i 2169 oraz z 2017 r. poz. 60);