Regulamin rekrutacji do szkoły branżowej I stopnia o 3 - letnim okresie nauczania na podbudowie szkoły gimnazjalnej w Zespole Szkół Zawodowych im. mjra H. Dobrzańskiego „Hubala” w Radomiu


§ 1

Podstawa prawna rekrutacji uczniów do szkoły branżowej I stopnia o 3 - letnim okresie nauczania na podbudowie szkoły gimnazjalnej w Zespołu Szkół Zawodowych im. mjra H. Dobrzańskiego „Hubala” w Radomiu.

  1. Zarządzenie nr 20 Mazowieckiego Kuratora Oświaty z dnia 1 marca 2019r. zmieniające zarządzenie w sprawie rekrutacji uczniów do publicznych liceów, techników, szkół branżowych I stopnia, szkół dla dorosłych i szkół policealnych na rok szkolny 2019/2020. Na podstawie § 6 ust. 4 w związku z § 24 ust. 3 pkt 3 Regulaminu Organizacyjnego Kuratorium Oświaty w Warszawie stanowiącego załącznik do zarządzenia Nr 27 Mazowieckiego Kuratora Oświaty z dnia 18 maja 2018 r. oraz w związku z art 149 ust. 5, art 165 ust. 4 art 187 5 ustawy z dn. 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 60 ze zm.) oraz art. 154 ust. 1 pkt 2 ustawy z dn. 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2018r. poz. 996 ze zm,)
  2. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. przepisy wprowadzające ustawę prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. Poz. 60 ze zm.) art. 149
  3. Ustawa z dnia 9 września 1991 r. oz systemie oświaty (Dz. U. z 2017 r.poz. 1943 ze zm.) – rozdział 2a
  4. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 marca 2017 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego na lata szkolne 2017/2018 – 2019/2020 do trzyletniego liceum ogólnokształcącego, czteroletniego technikum i branżowej szkoły I stopnia, dla kandydatów będących absolwentami dotychczasowego gimnazjum (Dz. U. z 2017 r. poz. 586)

§ 2

Zadania Szkolnej Komisji Rekrutacyjnej.

  1. Rekrutację prowadzi Szkolna Komisja Rekrutacyjna powołana przez Dyrektora Szkoły, zwana dalej Komisją Rekrutacyjną za pośrednictwem elektronicznego miejskiego systemu naboru do szkół ponadgimnazjalnych: https://naborpg.oswiatawradomiu.pl/kandydat/app/access_locked.html.
  2. Dyrektor Szkoły wyznacza przewodniczącego i koordynatora oraz określa zadania członków komisji.
  3. Skład i szczegółowe zadania komisji rekrutacyjnej oraz szczegółowy tryb przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego ustalane są zgodnie z Zarządzeniem Mazowieckiego Kuratora Oświaty w sprawie rekrutacji uczniów do publicznych liceów, techników, szkół branżowych I stopnia, szkół dla dorosłych i szkół policealnych na rok szkolny 2019/2020.
    1. Zadania Komisji Rekrutacyjnej:

    2. Przyjmowanie i weryfikacja wniosków kandydatów wydrukowanych z elektronicznego systemu naboru.
    3. Pomoc kandydatom przy tworzeniu konta w systemie elektronicznym.
    4. Przyjmowanie kserokopii i oryginałów wyników egzaminu ósmoklasisty i świadectwa ukończenia szkoły podstawowej.
    5. Zapewnienie warunków umożliwiających przeprowadzenie sprawdzianu uzdolnień kierunkowych, o którym mowa w art. 134 ust. 5 i art. 135 ust. 7 ustawy - Prawo oświatowe, prób sprawności fizycznej, o których mowa w art. 137 ust. 1 pkt 3 i ust. 4 oraz art. 143 ust. 1 pkt 4 ustawy - Prawo oświatowe, sprawdzianu predyspozycji językowych, o którym mowa w art. 138 ust. 1, art. 139 ust. 1 pkt 2 i art. 140 ust. 2 ustawy - Prawo oświatowe, sprawdzianu kompetencji językowych, o którym mowa w art. 140 ust. 1 ustawy - Prawo oświatowe, sprawdzianu uzdolnień lub predyspozycji przydatnych w danym zawodzie, o którym mowa w art. 136 ust. 2 i art. 141 ust. 2 ustawy - Prawo oświatowe, rozmowy kwalifikacyjnej, o której mowa w art. 141 ust. 6 ustawy - Prawo oświatowe, lub badania uzdolnień kierunkowych, o którym mowa w art. 144 ust. 2 ustawy - Prawo oświatowe.
    6. Sporządzenie listy kandydatów, zawierającej imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej, którzy przystąpili do sprawdzianów, prób sprawności fizycznej, rozmowy kwalifikacyjnej lub badań uzdolnień kierunkowych, o których mowa w pkt 1.
    7. Sporządzenie informacji o podjętych czynnościach.
    8. Sporządzenie listy kandydatów, zawierającej imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej, w przypadku których zweryfikowano wniosek, o którym mowa w art. 149 ustawy - Prawo oświatowe, w tym zweryfikowano spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym oraz postępowaniu uzupełniającym.
    9. Sporządzenie informacji o podjętych czynnościach, o których mowa w art. 150 ust. 7 ustawy - Prawo oświatowe.
    10. Sporządzenie informacji o uzyskanych przez poszczególnych kandydatów wynikach sprawdzianów, prób sprawności fizycznej, rozmowy kwalifikacyjnej lub badań uzdolnień kierunkowych, o których mowa w pkt 1.
    11. Sporządzenie listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych oraz sporządzenie listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.
    12. Sporządzenie informacji o liczbie punktów przyznanych poszczególnym kandydatom po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego lub postępowania uzupełniającego.
    13. Informowanie organu nadzorującego i prowadzącego szkołę o wynikach naboru.
    14. Zamykanie poszczególnych etapów naboru elektronicznego.

§ 3

Oferta kształcenia.

  1. Informacje dla kandydatów dotyczące oferowanego kształcenia w zawodach. Zespół Szkół Zawodowych im. mjra H. Dobrzańskiego „Hubala” w Radomiu prowadzi na rok szkolny 2019/2020 bezprogowy nabór do klas pierwszych branżowej szkoły I stopnia w następujących zawodach:

    Kształcenie praktyczne realizowane w zakładach pracy z umową podpisaną pomiędzy szkołą a zakładem pracy:

    1. Operator obrabiarek skrawających oznaczenie klasy 1OP, symbol zawodu 722307, liczebność - 30.
      Uczeń po zdaniu egzaminu kwalifikacyjnego na koniec II semestru klasy 3 uzyskuje kwalifikacje - użytkowanie obrabiarek skrawających. MEC.05.
    2. Mechanik-monter maszyn i urządzeń oznaczenie klasy 1M, symbol zawodu 723310, liczebność - 30.
      Uczeń po zdaniu egzaminu kwalifikacyjnego na koniec II semestru klasy 3 uzyskuje kwalifikacje - montaż i obsługa maszyn i urządzeń. MEC.03.

    Kształcenie praktyczne realizowane w zakładach rzemieślniczych:

    1. Fryzjer oznaczenie klasy 1F, symbol zawodu 514101, liczebność - 60.
      Uczeń po zdaniu egzaminu kwalifikacyjnego na koniec II semestru klasy 3 uzyskuje kwalifikacje - wykonywanie usług fryzjerskich. FRK.01.
    2. Mechanik pojazdów samochodowych oznaczenie klasy 1K, symbol zawodu 723103, liczebność - 30.
      Uczeń po zdaniu egzaminu kwalifikacyjnego na koniec II semestru klasy 3 uzyskuje kwalifikacje - obsługa, diagnozowanie oraz naprawa pojazdów samochodowych. MOT.05.
    3. Kierowca mechanik oznaczenie klasy 1KM, symbol zawodu 832201, liczebność - 30.
      Uczeń po zdaniu egzaminu kwalifikacyjnego na koniec II semestru klasy 3 uzyskuje kwalifikacje - eksploatacja środków transportu drogowego. TDR.01.
    4. Elektromechanik pojazdów samochodowych oznaczenie klasy 1E, symbol zawodu 723103, liczebność - 30.
      Uczeń po zdaniu egzaminu kwalifikacyjnego na koniec II semestru klasy 3 uzyskuje kwalifikacje - obsługa, diagnozowanie oraz naprawa mechatronicznych systemów pojazdów samochodowych. MOT.02.
    5. Blacharz samochodowy oznaczenie klasy 1B, symbol zawodu 721306, liczebność - 30.
      Uczeń po zdaniu egzaminu kwalifikacyjnego na koniec II semestru klasy 3 uzyskuje kwalifikacje - diagnozowanie i naprawa nadwozi pojazdów samochodowych. MOT.01.
    6. Lakiernik samochodowy oznaczenie klasy 1L, symbol zawodu 713209, liczebność - 30.
      Uczeń po zdaniu egzaminu kwalifikacyjnego na koniec II semestru klasy 3 uzyskuje kwalifikacje - diagnozowanie i naprawa powłok lakierniczych. MOT.03.

§ 4

  1. Wybrane obowiązkowe zajęcia edukacyjne, których stopnie przeliczane są na punkty w zależności od typu szkoły i zawodu.
    1. dla zawodów:

      - operator obrabiarek skrawających,

      - mechanik-monter maszyn i urządzeń,

      - mechanik pojazdów samochodowych,

      - kierowca mechanik,

      - elektromechanik pojazdów samochodowych,

      - blacharz samochodowy,

    2. język polski,
    3. matematyka,
    4. fizyka,
    5. maks. ocena (informatyka, technika).

b. dla zawodu:

- lakiernik samochodowy,

  1. język polski,
  2. matematyka,
  3. chemia,
  4. (maks. ocena (plastyka, technika),

c. dla zawodu:

- fryzjer

  1. język polski,
  2. matematyka,
  3. maks. ocena (biologia, chemia),
  4. maks. ocena (plastyka, technika).
  1. Przeliczanie na punkty poszczególnych kryteriów uwzględnianych w postępowaniu rekrutacyjnym oraz w postępowaniu uzupełniającym szkolna Komisja Rekrutacyjna w Zespole Szkół Zawodowych im. mjra H. Dobrzańskiego „Hubala” w Radomiu przeprowadza zgodnie:
    1. z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 marca 2017 r. (Dz. U. z 2017r. poz. 610)r.
    2. z Ustawą z dnia 14 grudnia 2016 r. prawo oświatowe (t.j. Dz, U, z 2018r. poz. 996 ze zm.) - rozdział 6.
    3. ze sposobem przeliczania na punkty poszczególnych kryteriów, o których mowa w art. 20f ust. 2 pkt 1–4, art. 20h ust. 6 oraz art. 20j ust. 2 pkt 1 i 3–5 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2016 r. poz. 1943, 1954, 1985 i 2169 oraz z 2017 r. poz. 60), w brzmieniu obowiązującym przed dniem 26 stycznia 2017 r.
    4. ze sposobem ustalania punktacji w przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia odpowiednio do egzaminu ósmoklasisty lub do danego przedmiotu objętego egzaminem ósmoklasisty,
    5. ze sposobem ustalania punktacji w przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia odpowiednio do egzaminu gimnazjalnego, danej części egzaminu gimnazjalnego lub danego zakresu albo poziomu odpowiedniej części egzaminu gimnazjalnego.
  1. Zasady przeliczania na punkty wyników egzaminu gimnazjalnego przedstawione w procentach z:
    1. języka polskiego,
    2. historii i wiedzy o społeczeństwie,
    3. matematyki,
    4. przedmiotów przyrodniczych,
    5. języka obcego nowożytnego na poziomie podstawowym o których mowa w art. 44zu ust. 3 pkt 4 ustawy o systemie oświaty,
    6. – mnoży się przez 0,2.
  1. Sposób przeliczania na punkty ocen z zajęć edukacyjnych wymienionych na świadectwie ukończenia gimnazjum, wyrażone w stopniu:
    1. celującym – przyznaje się po 18 punktów,
    2. bardzo dobrym – przyznaje się po 17 punktów,
    3. dobrym – przyznaje się po 14 punktów,
    4. dostatecznym – przyznaje się po 8 punktów,
    5. dopuszczającym – przyznaje się po 2 punkty.
  1. Za wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum - oceny z języka polskiego i matematyki oraz dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych ustalonych przez dyrektora szkoły przyznaje się maksymalnie 72 punkty (18 punktów za ocenę - celujący),
  1. Za świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem przyznaje się 7 punktów.
  1. Za uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu ponadwojewódzkim organizowanym przez kuratorów oświaty na podstawie zawartych porozumień:
    1. tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,
    2. tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
    3. tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów.
  1. Za uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu międzynarodowym lub ogólnopolskim albo turniejem o zasięgu ogólnopolskim:
    1. tytułu finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 10 punktów,
    2. tytułu laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 4 punkty,
    3. tytułu finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 3 punkty.
  1. Za uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu wojewódzkim organizowanym przez kuratora oświaty:
    1. dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,
    2. dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
    3. dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,
    4. tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 7 punktów,
    5. tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,
    6. tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 3 punkty.
  1. Za uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem albo turniejem o zasięgu ponadwojewódzkim lub wojewódzkim:
    1. dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 10 punktów,
    2. dwóch lub więcej tytułów laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 7 punktów,
    3. dwóch lub więcej tytułów finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 5 punktów,
    4. tytułu finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 7 punktów,
    5. tytułu laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 3 punkty,
    6. tytułu finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 2 punkty.
  1. Za uzyskanie wysokiego miejsca w zawodach wiedzy innych niż wymienione w pkt 1–4, artystycznych lub sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, na szczeblu:
    1. międzynarodowym – przyznaje się 4 punkty,
    2. krajowym – przyznaje się 3 punkty,
    3. wojewódzkim – przyznaje się 2 punkty,
    4. powiatowym – przyznaje się 1 punkt.
  1. W przypadku gdy kandydat ma więcej niż jedno szczególne osiągnięcie w zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum, maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za wszystkie osiągnięcia wynosi 18 punktów.
  1. Za osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu przyznaje się 3 punkty.
  1. Aby za osiągnięcie kandydat otrzymał punkty musi ono zostać wpisane na świadectwo ukończenia szkoły podstawowej. O wpisie osiągnięć na świadectwo decyduje dyrektor szkoły podstawowej.
  1. Przeliczanie na punkty ocen z języka polskiego, matematyki, historii, wiedzy o społeczeństwie, biologii, chemii, fizyki, geografii i języka obcego nowożytnego wymienionych na świadectwie ukończenia gimnazjum w przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do egzaminu gimnazjalnego:
    1. celujący – przyznaje się po 20 punktów,
    2. bardzo dobry – przyznaje się po 18 punktów,
    3. dobrym – przyznaje się po 13 punktów,
    4. dostateczny – przyznaje się po 8 punktów,
    5. dopuszczający – przyznaje się po 2 punkty.
    6. Liczbę punktów uzyskaną po zsumowaniu punktów z historii i wiedzy o społeczeństwie dzieli się przez 2, a z biologii, chemii, fizyki i geografii – przez 4.
  1. W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do danego zakresu odpowiedniej części egzaminu gimnazjalnego lub danej części egzaminu gimnazjalnego, przelicza się na punkty, oceny wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum z zajęć edukacyjnych, z których jest przeprowadzany dany zakres odpowiedniej części egzaminu gimnazjalnego lub dana część egzaminu gimnazjalnego, których dotyczy zwolnienie.
  1. Laureat lub finalista ogólnopolskiej olimpiady przedmiotowej oraz laureat konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim są przyjmowani w pierwszej kolejności do publicznej szkoły ponadgimnazjalnej, publicznej szkoły ponadgimnazjalnej integracyjnej lub oddziału integracyjnego w publicznej szkole ponadgimnazjalnej ogólnodostępnej, publicznej szkoły ponadgimnazjalnej dwujęzycznej lub oddziału dwujęzycznego w publicznej szkole ponadgimnazjalnej ogólnodostępne, publicznej szkoły ponadgimnazjalnej sportowej, publicznej szkoły ponadgimnazjalnej mistrzostwa sportowego lub oddziału sportowego w publicznej szkole ponadgimnazjalnej ogólnodostępnej.
  1. W przypadku większej liczby kandydatów niż liczba wolnych miejsc w szkole, na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria:
  2. 1) wyniki egzaminu gimnazjalnego;

    2) wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum oceny z języka polskiego i matematyki oraz z dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych ustalonych przez dyrektora danej szkoły jako brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do danego oddziału;

    3) świadectwo ukończenia gimnazjum z wyróżnieniem;

    4) szczególne osiągnięcia wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum:

    1. uzyskanie wysokiego miejsca nagrodzonego lub uhonorowanego zwycięskim tytułem w zawodach wiedzy, artystycznych i sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty albo organizowanych co najmniej na szczeblu powiatowym przez inne podmioty działające na terenie szkoły,
    2. przez kuratora oświaty albo organizowanych co najmniej na szczeblu powiatowym przez inne podmioty działające na terenie szkoły,
    3. osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu;

    5) w przypadku kandydatów ubiegających się o przyjęcie do oddziałów dwujęzycznych – wyniki sprawdzianu kompetencji językowych, do oddziałów sportowych – testy sprawności, do oddziałów wymagających szczególnych indywidualnych predyspozycji – wyniki sprawdzianu uzdolnień kierunkowych,

  1. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego przyjmuje się kandydatów z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzonymi opinią publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej.
  1. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu dana szkoła, nadal dysponuje wolnymi miejscami, na trzecim etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria:
    1. wielodzietność rodziny kandydata,
    2. niepełnosprawność kandydata,
    3. niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata,
    4. niepełnosprawność obojga rodziców kandydata,
    5. niepełnosprawność rodzeństwa kandydata,
    6. samotne wychowywanie kandydata w rodzinie,
    7. objęcie kandydata pieczą zastępczą,

§ 5

  1. Szkoła prowadzi nabór elektroniczny zgodnie z Zarządzeniem nr 20 Mazowieckiego Kuratora Oświaty z dnia 1 marca 2019 r. zmieniające zarządzenie w sprawie rekrutacji uczniów do publicznych liceów, techników, szkół branżowych I stopnia, szkół dla dorosłych i szkół policealnych na rok szkolny 2019/2020 zmieniającym zarządzenie Nr 10 Mazowieckiego Kuratora Oświaty z dnia 29 stycznia 2019 roku w sprawie rekrutacji uczniów do szkół ponadgimnazjalnych.
Lp.Rodzaj czynności Termin w postępowaniu rekrutacyjnymTermin w postępowaniu uzupełniającym
1Składanie wniosków o przyjęcie do szkoły wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.od 13 maja 2019 r. od godz. 8.00
do 20 maja 2019 r. do godz. 15.00
od 26 lipca od godz. 8.00 do 30 lipca do godz. 12.00; (wydanie przez szkoły prowadzące kształcenie w zawodach skierowania na badanie lekarskie z uwzględnieniem zapisów art. 134 ust. 1 pkt 2-5 ustawy prawo oświatowe).
2Przeprowadzenie prób sprawności fizycznej dla kandydatów do szkół sportowych, szkół mistrzostwa sportowego oraz szkół z oddziałami sportowymi.od 21 maja 2019 r.
do 24 maja 2019 r.
od 31 lipca do 2 sierpnia
3Przeprowadzenie sprawdzianu kompetencji językowych dla kandydatów do oddziałów dwujęzycznych i międzynarodowych.język rosyjski - 24 maja godz. 15.00
język angielski - 27 maja godz. 15.00 ósmoklasiści
31 maja godz. 15.00 gimnazjaliści
język francuski - 28 maja godz. 11.00
język niemiecki - 29 maja godz. 15.00
język hiszpański - 30 maja godz. 14.00
od 31 lipca do 2 sierpnia
4Przeprowadzenie sprawdzianu predyspozycji językowych dla kandydatów do klas wstępnych.3 czerwca godz. 15.00 - wszystkie językiod 31 lipca do 2 sierpnia
5Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów, którzy uzyskali pozytywne wyniki prób sprawności fizycznej, sprawdzianu kompetencji i predyspozycji językowych.7 czerwca do godz. 15.00-----------------------------------------------
7Możliwość dokonania zmiany wyboru szkoły od 17 czerwca od godz. 10.00 do 19 czerwca do godz. 16.00 Po tym dniu szkoły prowadzące kształcenie w zawodach mogą rozpocząć wydawanie skierowań na badanie lekarskie, ale tylko kandydatom, którzy dokonali wyboru kształcenia w danym zawodzie, wskazując szkołę jako szkołę pierwszego wyboru (uwzględniając zapisy art. 134 ust. 1 pkt 2-5 ustawy prawo oświatowe).-------------------------------------------
8Dodatkowy termin na przeprowadzenie sprawdzianu kompetencji językowych, sprawdzianu predyspozycji językowych oraz prób sprawności fizycznej dla kandydatów, którzy nie przystąpili do sprawdzianów w pierwszym terminie.24 - 25 czerwca -------------------------------------------
9Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów, którzy uzyskali pozytywne wyniki prób sprawności fizycznej, sprawdzianu kompetencji i predyspozycji językowych przeprowadzanych w drugim terminie.26 czerwca godz. 10.0019 sierpnia godz. 12.00
10Uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły o świadectwo ukończenia gimnazjum lub szkoły podstawowej i zaświadczenie o wynikach egzaminu gimnazjalnego lub sprawdzianu ósmoklasisty (kopie poświadczone za zgodność przez gimnazjum lub szkołę podstawową).od 21 czerwca od godz. 12.00 do 28 czerwca do godz. 16.00-------------------------------------------
11Weryfikacja wniosków o przyjęcie do szkoły i innych złożonych dokumentów przez komisje rekrutacyjne, w tym dokonanie czynności, o których mowa w art. 20t ust. 7 ustawy o systemie oświaty oraz art. 150 ust. 7 ustawy prawo oświatowe.do 15 lipca.do 16 sierpnia
12Podanie do wiadomości list kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych zawierające imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej oraz informację o zakwalifikowaniu albo niezakwalifikowaniu kandydata, a także najniższą liczbę punktów, która uprawnia do przyjęcia.16 lipca godz.12.0019 sierpnia godz. 12.00
13Wydanie przez szkoły prowadzące kształcenie zawodowe skierowania na badanie lekarskie kandydatom z listy kandydatów zakwalifikowanych, który dokonał wyboru kształcenia w danym zawodzie, w przypadku złożenia przez kandydata oświadczenia o wyborze tej szkoły, z uwzględnieniem zapisów art. 134 ust. 1 pkt 2-5 ustawy prawo oświatowe.od 16 lipca od godz. 12.00 do 18 lipca do godz. 16.00od 19 sierpnia od godz 12.00 do 21 sierpnia do godz. 16.00 lub przy składaniu wniosku do szkoły
14Potwierdzenie woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginałów dokumentów oraz zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe. od 16 lipca od godz. 12.00 do 24 lipca do godz. 10.00 od 19 sierpnia od godz. 12.00 do 27 sierpnia do godz. 16.00
15Podanie przez komisję rekrutacyjną list kandydatów przyjętych i nieprzyjętych. 25 lipca godz. 12.0028 sierpnia godz. 10.00
16Poinformowanie przez dyrektora szkoły kuratora oświaty o liczbie wolnych miejsc.25 lipca do godz. 16.0028 sierpnia do godz. 12.00

§ 6

Procedura odwoławcza.

  1. W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do danej szkoły.
  2. Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata lub kandydata pełnoletniego z wnioskiem. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia, oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.
  3. Rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.
  4. Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania. Na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły służy skarga do sądu administracyjnego.

§ 7

Wymagane dokumenty.

  1. Wniosek wydrukowany i podpisany przez rodzica/opiekuna prawnego oraz składającego dokumenty wraz z datą złożenia.
  2. Kserokopia świadectwa ukończenia gimnazjum oraz kopia zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w gimnazjum, poświadczone za zgodność z oryginałem przez dyrektora gimnazjum, które kandydat ukończył.
  3. Zaświadczenia z Cechu Rzemiosł Różnych lub zakładu pracy o przyjęciu na zajęcia praktyczne jako młodociany pracownik od 1 września 2018 roku - w klasach, w których praktyczna nauka zawodu realizowana jest u pracodawców.
  4. Kandydaci umieszczeni na listach kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia składają oświadczenia potwierdzające wolę podjęcia nauki w Zespole Szkół Zawodowych im. mjr. H. Dobrzańskiego „Hubala” w Radomiu i składają do Szkolnej Komisji Rekrutacyjnej w przeźroczystej obwolucie (koszulce) następujące dokumenty:
  1. W przypadku zaznaczenia na wniosku (podaniu) przez kandydata dodatkowych kryteriów:
  2. kandydat ma problemy zdrowotne, ograniczające możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzone
  3. opinią publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej - niezbędne jest orzeczenie z w/w poradni.
  4. wielodzietność, niepełnosprawność obojga rodziców kandydata,
  5. niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata,
  6. niepełnosprawność obojga rodziców kandydata,
  7. niepełnosprawność rodzeństwa kandydata,
  8. samotne wychowywanie kandydata w rodzinie,
  9. objęcie kandydata pieczą zastępczą,
  10. niezbędne jest oświadczenie podpisane przez rodzica lub prawnego opiekuna.

§ 8

Uwagi końcowe

  1. Kandydat, który ukończył gimnazjum poza Radomiem i nie ma konta w systemie naboru, samodzielnie je zakłada na stronie systemu naboru. W przypadku problemów z założeniem konta w naszej szkole pomocy udzieli członek Komisji Rekrutacyjnej.
  2. Po zalogowaniu do systemu naboru kandydat samodzielnie wypełnia formularz kwestionariusza - podania i go drukuje. Na wydrukowanym podaniu, we właściwym miejscu powinien być złożony podpis kandydata oraz rodzica/prawnego opiekuna wraz z datą składania do szkoły kwestionariusza - podania.
  3. Niedostarczenie wymaganych dokumentów w podanych wyżej terminach oznacza automatyczne odrzucenie podania kandydata.
  4. Szkolna Komisja Rekrutacyjna po każdym etapie rekrutacji elektronicznej sporządza i podpisuje protokoły postępowania kwalifikacyjnego.
  5. Odbiór złożonych dokumentów i odblokowanie konta kandydata wymaga pisemnego oświadczenia podpisanego przez kandydata i rodzica/prawnego opiekuna.
  6. Dokumenty wydaje się tylko rodzicom lub prawnym opiekunom kandydata.
  7. W przypadku niewystarczającej liczby kandydatów do tworzonego oddziału szkoła za zgodą organu prowadzącego będzie tworzyć oddziały dwuzawodowe lub proponować kandydatom możliwość kształcenia w innym zbliżonym zawodzie.