TECHNIK INFORMATYK ze specjalnością E-GAMES
Okres nauki: 5 lat
Kwalifikacje dla zawodu:

INF.02. Administracja i eksploatacja systemów komputerowych, urządzeń peryferyjnych i lokalnych sieci komputerowych.

INF.03. Tworzenie i administrowanie stronami i aplikacjami internetowymi oraz bazami danych.

Kształcenie teoretyczne

Kształcenie w zakresie ogólnokształcącym oraz zawodowym odbywa się w szkole.

Kształcenie praktyczne

Uczniowie realizują praktykę zawodową w wymiarze 280 godzin (8 tygodni).

Egzaminy zawodowe

Egzamin z pierwszej kwalifikacji - administracja i eksploatacja systemów komputerowych, urządzeń peryferyjnych i lokalnych sieci komputerowych (symbol kwalifikacji INF.02.)

Egzamin z drugiej kwalifikacji - Tworzenie i administrowanie stronami i aplikacjami internetowymi oraz bazami danych (symbol kwalifikacji INF.03.)


Informacje o zawodzie

Technik informatyk z kwalifikacją ze specjalnością E-GAMES wykonuje prace w zakresie tworzenia, testowania i aktualizowania gier kompterowych,a także administrowaniu sytemami, bazami danych, serwisowaniem sprzętu komputerowego i pryferiami komputerowymi oraz zarządzaniu systemami CMS.

  1. w zakresie kwalifikacji INF.02. Administracja i eksploatacja systemów komputerowych, urządzeń peryferyjnych i lokalnych sieci komputerowych:
  • przygotowania do pracy systemu komputerowego i urządzeń peryferyjnych,
  • administrowania systemami operacyjnymi,
  • serwisowania i naprawiania urządzeń techniki komputerowej,
  • przygotowania i eksploatacji lokalnej sieci komputerowej.
  1. w zakresie kwalifikacji INF.03. Tworzenie i administrowanie stronami i aplikacjami internetowymi oraz bazami danych:
  • tworzenia i administrowania stronami internetowymi,
  • tworzenia, administrowania i użytkowania relacyjnych baz danych,
  • programowania aplikacji internetowych,
  • tworzenia i administrowania systemami zarządzania treścią. Więcej...

Zatrudnienie.

Technik informatyk może znaleźć zatrudnienie:

  1. W firmach, zajmujących się tworzeniem oprogramowania i gier komputerowych, aplikacji mobilnych czy usług internetowych.
  2. W bankach, instytucje finansowych, organizacjach z sektora publicznego(np. szkoły, urzędy czy służby zdrowia), w których jest zapotrzebowanie na specjalistów do zarzzania swoimi systemami informatycznymi.
  3. W przedsiębiorstwach i korporacjach z branży produkcyjnej, handlowej czy serwisowej wykorzystujących technologię informatyczną.
  4. W agencjach reklamowych i marketingowych, w których zapotrzebowanie jest na specjalistów od technologii internetowych oraz analizy danych.
  5. W start-upach i małych przedsiębiorstwach, w których zapotrzebowanie jest na specjalistów od technologii związanych z innowacyjnymi projektami.
Realizowane przedmioty szkolne:
  1. Podstawy informatyki,
  2. Przygotowanie stanowiska komputerowego do pracy,
  3. Eksploatacja urzšdzeń peryferyjnych,
  4. Naprawa urzšdzeń techniki komputerowej,
  5. Montaż i eksploatacja lokalnej sieci komputerowej,
  6. Administrowanie serwerowymi systemami operacyjnymi,
  7. Projektowanie stron internetowych,
  8. Projektowanie i administrowanie bazami danych,
  9. Programowanie aplikacji internetowyc.
Wymagane dokumenty
  1. Wniosek wydrukowany i podpisany przez rodzica/opiekuna prawnego oraz składającego dokumenty wraz z datą złożenia w sekretariacie szkoły.
  2. Kserokopia świadectwa ukończenia szkoły podstawowej oraz kopia zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej, którą kandydat ukończył.
  3. Kandydaci umieszczeni na listach zakwalifikowanych do przyjęcia potwierdzają wolę podjęcia nauki w Zespole Szkół Zawodowych im. mjr. H. Dobrzańskiego „Hubala” w Radomiu składając do Szkolnej Komisji Rekrutacyjnej w przeźroczystej obwolucie (koszulce) następujące dokumenty:
    • Oryginał zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej.
    • Oryginał świadectwa ukończenia szkoły podstawowej.
    • Zaświadczenie lekarskie wydane przez lekarza medycyny pracy o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kształcenia w określonym zawodzie. Skierowanie na takie badanie wydaje szkoła.
    • Deklaracja uczęszczania na lekcję religii/etyki. Formularz należy pobrać ze szkolnej strony www.hubal.radom.pl/Dokumenty
    • 2 zdjęcia.
  4. Dodatkowe (tj. takie, które kandydat może dołączyć, jeśli chce z nich skorzystać):
  1. Zaświadczenie o uzyskaniu tytułu laureata lub finalisty ogólnopolskich olimpiad przedmiotowych lub tytułu laureata konkursów przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim.
  2. Zaświadczenie o przysługujących preferencjach w przypadku jednakowej liczby punktów:
    - oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata,
    - orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne wg ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, z późn. zm.),
    - prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka,
    - dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą, zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2013 r. poz. 135, ze zm.),
    - opinię wydaną przez publiczną poradnię psychologiczno - pedagogiczną, w tym publiczną poradnię specjalistyczną, w sprawie pierwszeństwa w przyjęciu ucznia z problemami zdrowotnymi.
  3. Dokumenty o których mowa w pkt. 4, lit. a, są składane w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego odpisu lub wyciągu z dokumentu, zgodnie z art. 76a § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego.
  4. Dokumenty, o których mowa w pkt. 4, lit. a, b mogą być składane także w postaci kopii poświadczanej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata.
  5. Oświadczenia, o których mowa w pkt. 4, lit, a, b składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
  6. Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej może żądać dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w oświadczeniach, w terminie wyznaczonym przez przewodniczącego lub może zwrócić się do wójta (burmistrza, prezydenta miasta) właściwego ze względu na miejsce zamieszkania kandydata o potwierdzenie tych okoliczności. Wójt (burmistrz, prezydent miasta) potwierdza te okoliczności w terminie 14 dni.
  7. W celu potwierdzenia okoliczności zawartych w oświadczeniach, wójt (burmistrz, prezydent miasta) właściwy ze względu na miejsce zamieszkania kandydata korzysta z informacji, które zna z urzędu, lub może wystąpić do instytucji publicznych o udzielenie informacji o okolicznościach zawartych w oświadczeniach, jeżeli instytucje te posiadają takie informacje. Oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka może być zweryfikowane w drodze wywiadu, o którym mowa w art. 23 ust. 4a ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych.
  8. Orzeczenie o niepełnosprawności intelektualnej wydane na cykl kształcenia ponadpodstawowego w przypadku posiadania przez kandydata.
    Jeżeli kandydat nie ma możliwości przedłożenia odpowiednio zaświadczenia lub orzeczenia w terminie określonym przez Ministra Edukacji i Nauki lub Mazowieckiego Kuratora Oświaty, rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni informuje o tym dyrektora szkoły, wskazując na przyczynę niedotrzymania terminu. Informację składa się w postaci papierowej, w terminie określonym odpowiednio przez Ministra lub Kuratora. W opisywanej sytuacji, odpowiednio ww. zaświadczenie lub orzeczenie składa się dyrektorowi szkoły, do której kandydat został przyjęty, nie później niż do dnia 20 września 2024 r. Niezłożenie w terminie do dnia 20 września 2024 r., odpowiednio zaświadczenia lub orzeczenia, jest równoznaczne z rezygnacją z kontynuowania nauki w szkole, do której uczeń został przyjęty.
Regulamin naboru